Pregled bibliografske jedinice broj: 1244897
Jezik struke i uloga gramatike
Jezik struke i uloga gramatike // I. međunarodna konferencija – Od teorije do prakse u jeziku struke, CD Zbornik radova 2016., 1 (2016), 176-192 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1244897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezik struke i uloga gramatike
(Language for specific purposes and the role of
grammar)
Autori
Petanjek, Mirna
Izvornik
I. međunarodna konferencija – Od teorije do prakse u jeziku struke, CD Zbornik radova 2016. (1849-9279) 1
(2016);
176-192
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
gramatika, kvaliteta poučavanja, studentska percepcija, važnost gramatike, zastupljenost gramatike u nastavi
(grammar, quality of teaching, students' perception, importance of grammar, share of grammar in classes)
Sažetak
Važnost i metode poučavanja gramatike stranoga jezika na tercijarnoj razini obrazovanja preispituju ne samo nastavnici nego i studenti. Ciljevi se nastavnika kad je riječ o gramatičkim sadržajima koji se obrađuju na nastavi jezika struke mogu razlikovati od studentskih očekivanja. Zastupljenost i kvaliteta poučavanja gramatičkih sadržaja u nastavi variraju, a studentski zahtjevi prema nastavniku stranoga jezika struke su raznoliki kao i studentsko predznanje. Rad donosi rezultate anonimnoga upitnika provedenoga među studentima Ekonomskoga fakulteta u Zagrebu koji pohađaju kolegije Osnove poslovnoga njemačkog jezika I i Poslovni njemački jezik I. Upitnikom se ispitala studentska percepcija zastupljenosti gramatike u nastavi poslovnoga njemačkoga jezika u odnosu na ostale sadržaje kolegija kao i percepcija važnosti gramatičkih sadržaja u nastavi njemačkoga jezika struke. Upitnik uključuje i studentsku procjenu kvalitete poučavanja gramatičkih sadržaja te motivirajuću dimenziju dobroga poznavanja gramatike za učenje njemačkoga jezika. Rad donosi podatke i o tome koje gramatičke kategorije studenti smatraju važnima te kako procjenjuju svoje poznavanje pojedinih gramatičkih kategorija. Analiza podataka pokazuje povezanost pravilne uporabe gramatičkih pravila i motivacije za učenje njemačkoga jezika struke. Izostanak nekih očekivanih korelacija kao one između godina učenja njemačkoga jezika i činjenice da znanje gramatike olakšava razumijevanje i komuniciranje na njemačkome jeziku struke zabrinjava te potiče rasprave i različite interpretacije. Rezultati istraživanja prikazani u ovome radu mogu potaknuti promjene u zastupljenosti gramatičkih sadržaja i načinu njihova poučavanja u nastavi jezika struke kako bi se zadovoljile potrebe studenta odnosno budućega stručnjaka.
Izvorni jezik
Hrvatski