Pregled bibliografske jedinice broj: 1244692
Uloga i značenje slikovnice u oblikovanju poticajnog čitalačkog okruženja
Uloga i značenje slikovnice u oblikovanju poticajnog čitalačkog okruženja, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1244692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i značenje slikovnice u oblikovanju poticajnog
čitalačkog okruženja
(The role and significance of the picture book in
designing a stimulating reading environment)
Autori
Vulić Stručić, Cvita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
29.03
Godina
2019
Stranica
51
Mentor
Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica
Ključne riječi
slikovnica, suradnja, odgojitelj, okruženje
(picturebook, co-operation, educator, surroundings)
Sažetak
U suvremenim odgojno-obrazovnim ustanovama od odgojitelja se očekuje da prepoznaje ulogu slikovnice kao prve dječje knjige u oblikovanju i poticanju čitalačkog okruženja. Odgojiteljev je zadatak kreirati prikladno okruženje u skupini po razvojnim zadaćama, pritom imajući na umu nezaobilaznu važnost slikovnice u njegovu oblikovanju. Cilj je ovoga rada ispitati mišljenja odgojitelja o važnosti slikovnice u oblikovanju poticajnoga čitalačkog okruženja, ispitati stupanj uključenosti pojedinih odgojno-obrazovnih ustanova u čitateljske kampanje, provjeriti količinu slikovnica koje ustanove posjeduju te ispitati načine na koje se odgojitelji služe slikovnicom. Istraživanje je provedeno u svibnju 2018. godine, a obuhvatilo je odgojno-obrazovne ustanove Zadarske županije. U istraživanju je sudjelovao 151 odgojitelj, od čega 85 odgojitelja dolazi iz državnih vrtića, a 66 odgojitelja dolazi iz privatnih vrtića. Za potrebe se istraživanja kao mjerni instrument rabila anketa. Dobiveni rezultati pokazuju da su odgojitelji itekako svjesni uloge slikovnice i njezinih pozitivnih učinaka kako na djecu tako i na odgojno-obrazovnu ustanovu u cjelini. Ustanove su zadovoljne količinom slikovnica koju posjeduju, što je motivirajuće za daljnji rad, a odgojitelji je shvaćaju kao dvodimenzionalni (likovnost, verbalnost) medij u kojem jedna i druga komponenta podjednako sudjeluju u stvaranju njezina značenja.
Izvorni jezik
Hrvatski