Pregled bibliografske jedinice broj: 1244688
Uloga slikovnice u socioemocionalnom razvoju djeteta - problemska slikovnica
Uloga slikovnice u socioemocionalnom razvoju djeteta - problemska slikovnica, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1244688 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga slikovnice u socioemocionalnom razvoju djeteta
- problemska slikovnica
(The role of the picture book in the socio-
emotional development of the child with an
emphasis on the problem picture book)
Autori
Gvozden Mandarić, Hermina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
22.10
Godina
2020
Stranica
49
Mentor
Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica
Ključne riječi
čitanje, problemska slikovnica, socioemocionalni razvoj
(reading, problem picture book, socio-emotional development)
Sažetak
Kada se dijete rane i predškolske dobi nađe u novoj i nepoznatoj situaciji osjeća nerazumijevanje i težinu nepoznatih osjećaja. Takve situacije kod djeteta mogu stvoriti napetost i nezadovoljstvo, koje se odražava u razmišljanju, reagiraju i ponašanju. Tijekom razvoja dijete uči i usvaja različita poželjna ponašanja neophodna za uspješno funkcioniranje u društvu i životu uopće. Na tom putu iznimno važnu ulogu imaju odrasle osobe s kojima dijete od najranijeg djetinjstva gradi i razvija osjećaj povjerenja i sigurnosti. To su u prvom redu roditelji i članovi uže obitelji, te odgojitelji, učitelji koji mu pomažu u spoznavanju i razumijevanju kako vlastitih tako i osjećaja drugih. I jedni i drugi istražuju, koriste različita sredstva i metode koje bi mogle pomoći, a jedno od uspješnijih je zajedničko čitanje dječjih knjiga, odnosno slikovnica. U današnjem suvremenom svijetu djeca i odrasli suočavaju se s nizom problema. Razumijevanjem problemskih situacija, poticanjem na razgovor, analizu i diskusiju te vrednovanjem potencijalnih rješenja, knjige imaju terapijski učinak na dijete. Kao važno mjesto i ulogu u pružanju pomoći pri rješavanju različitih, pa tako i socioemocionalnih problema, posebno mjesto zauzima problemska slikovnica. Koja je uloga problemske slikovnice u socioemocionalnom razvoju djeteta, kako i na koji način doprinosi socioemocionalnom razvoju tema je ovog diplomskoga rada. Svojim sadržajima problemska slikovnica djetetu pruža znanja, utjehu, identifikaciju s junakom priče koji nailazi na razne probleme, te ih uz pomoć najbližih odraslih osoba pokušava riješiti. Problemska je slikovnica novo sredstvo koje roditeljima, odgojiteljima i svima koji rade s djecom može pomoći u rješavanju brojnih problema s kojima se svakodnevno suočavaju u životu i radu djece rane i predškolske dobi
Izvorni jezik
Hrvatski