Pregled bibliografske jedinice broj: 1244629
Digitalna kultura, mrežne aktivnosti adolescenata i njihove posljedice
Digitalna kultura, mrežne aktivnosti adolescenata i njihove posljedice // Nova promišljanja o djetinjstvu: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 457-474 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1244629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna kultura, mrežne aktivnosti adolescenata i njihove posljedice
(Digital Culture, Adolescent Network Activities and Their Consequences)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 457-474
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kultura, djeca, samopredstavljanje, mentalno zdravlje
(culture, children, self-presentation, mental health)
Sažetak
Budući da je vršnjačka digitalna kultura relativno nov i nedovoljno istražen fenomen, cilj je ovoga rada, na temelju recentne literature, analizirati neka njezina obilježja (stvaranje novih sadržaja, vrijednost) i promjene kulturnih obrazaca zbog prirode interakcija na društvenim mrežama te njihove učinke na mentalno zdravlje adolescenata. Rezultati analiziranih istraživanja pokazuju da je digitalna tehnologija omogućila adolescentima da svoje uratke (priče, fotografije, videozapise i sl.) brzo i lako prezentiraju potencijalno neograničenoj publici. Pri tome se uočava sklonost preuzimanju i obradi tuđih ideja s ciljem stvaranja novih kreativnih sadržaja. U virtualnom prostoru rađa se nova vršnjačka kultura koju karakterizira otvorenost, fleksibilnost i participativnost. Društvene mreže su otvorile i nove uzbudljive mogućnosti samopredstavljanja u kojima je razvidna tendencija oblikovanja vlastite „virtualne osobnosti“. Snažno se promoviraju vanjske, tjelesne karakteristike i kreiraju norme poželjnog izgleda za djevojke i mladiće. Iako kultura iz koje dolaze ima neizravan utjecaj na ponašanje adolescenata, uočena je tendencija da se oni sve više prilagođavaju i nastoje uklopiti u mrežnu kulturu. Opisane aktivnosti adolescenata u virtualnom svijetu imaju vrlo stvarne posljedice. Usporedbe s profilima vršnjaka koji se često percipiraju kao ljepši, zgodniji ili uspješniji, kao i spoznaja da se njihovo stvarno ja značajno razlikuje od virtualnog, nerijetko rezultira negativnom percepcijom sebe, nezadovoljstvom svojim izgledom, postignućem, ali i razočaranjem, tugom, tjeskobom, depresijom i drugim problemima. Zaključno se sugerira praktičarima i znanstvenicima usmjeravanje pozornosti na nova obilježja vršnjačke kulture u digitalnom vremenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)