Pregled bibliografske jedinice broj: 1244536
Kako potaknuti AHA doživljaj? Koje aktivnosti tijekom inkubacije dovode do iluminacije?
Kako potaknuti AHA doživljaj? Koje aktivnosti tijekom inkubacije dovode do iluminacije?, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 1244536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako potaknuti AHA doživljaj? Koje aktivnosti
tijekom inkubacije dovode do iluminacije?
(How to incite the AHA-moment? Which activities
during incubation lead to illumination?)
Autori
Cigić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2022
Stranica
34
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
vizualna i verbalna kreativnost, inkubacijski efekt, modalitet interpoliranog zadatka, tehnika suglasnoga procjenjivanja, adolescenti
(visual and verbal creativity, incubation effect, modality of interpolated activity, Consensual Assessment Technique, adolescents)
Sažetak
Kreativnost postaje sve važnija adolescentima. Istraživanje Flora i suradnika (2013) pokazalo je da poučavanje adolescenata kreativnom načinu razmišljanja vodi do njihovog većeg unutarnjeg lokusa kontrole i psihičkog blagostanja. No, da bi se adolescente ispravno poučavalo o kreativnosti potrebno je razumjeti kognitivne procese koji vode do kreativnih postignuća. Faza inkubacije prethodi kreativnim rješenjima, no još uvijek nije sasvim jasno koje aktivnosti tijekom inkubacije pospješuju rađanje kreativne ideje. Pored toga, malo je istraživanja koja su ispitivala ovu problematiku tehnikom suglasnoga procjenjivanja (Consensual Assessment Technique, CAT) koja se smatra zlatnim standardom ispitivanja kreativnosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati utjecaj vrste interpolirane aktivnosti na kvalitetu adolescentskih kreativnih radova vizualne i verbalne prirode. Ispitanici su crtali crteže na temelju zadanih oblika ili pisali priče na temelju zadanih riječi, a kreativnost radova procjenjivali su studenti diplomskog studija Povijesti umjetnosti i diplomskog studija Kroatistike. Dio sudionika je kao interpoliranu aktivnost rješavalo test savijanja papira, dok je drugi dio rješavao test verbalne fluentnosti. Nije utvrđen utjecaj interpolirane aktivnosti sličnog ili različitog modaliteta od kreativnog zadatka na kreativnost verbalnog ili vizualnog uratka. Ipak, utvrđena je razlika u kreativnosti drugog rada između adolescenata koji su crtali crteže i adolescenata koji su pisali priče ; adolescenti koji su crtali crteže bili su u prosjeku kreativniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija