Pregled bibliografske jedinice broj: 1244413
Uloga slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina djece predškolske dobi
Uloga slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina djece predškolske dobi, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1244413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina
djece predškolske dobi
(The role of the picture book in the development of
pre-reading skills)
Autori
Antonić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
29.11
Godina
2021
Stranica
68
Mentor
Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica
Ključne riječi
Kampanje čitanja, predčitalačke vještine, radno iskustvo, slikovnica, stručno usavršavanje
(Reading campaigns, pre-reading skills, work experience, picture book, professional development)
Sažetak
Ovaj rad obuhvaća teorijsko i empirijsko istraživanje vezano uz ulogu slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina djece predškolske dobi. Prvi dio rada temelji se na pregledu literature vezanoj uz pojam slikovnice, njene funkcije i vrste, odnos slike i teksta u slikovnici, definiciju predčitalačkih vještina i važnosti čitanja te za ulogu slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina. Drugi dio rada opisuje empirijsko istraživanje vezano uz korištenje slikovnice i važnost čitanja slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 150 odgojitelja koji su u radnom odnosu u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovane na području grada Zadra, od kojih je 65 iz državne ustanove, 68 iz privatne ustanove. Primarni cilj istraživanja bio je utvrditi stavove odgojitelja o utjecaju slikovnice na razvoj predčitalačkih vještina kod djece s obzirom na radno iskustvo, stručna usavršavanja u svezi slikovnice, vrstu ustanove u kojoj rade i uključenosti ustanove u kampanje čitanja. Sekundarni cilj istraživanja bio je utvrditi učestalost, svrhu i kriterije korištenja slikovnice u razvoju predčitalačkih vještina kod djece. Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoje razlike u učestalosti korištenja slikovnica između skupina koje jesu i skupina koje nisu prošle stručno usavršavanje, kao ni između skupina koje imaju više ili manje od 10 godina radnog iskustva. Pokazalo se da postoji razlika u učestalosti korištenja slikovnica s obzirom na vrstu ustanove u kojoj odgojitelji/ce rade, kao i na uključenost ili neuključenost ustanove u kampanje čitanja, odnosno odgojitelji koji dolaze rade u državnim ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje i uključeni su u kampanje čitanja češće koriste slikovnice u radu s djecom predškolske dobi. Nadalje, pokazalo se da ne postoji razlika u učestalosti izrade slikovnica s obzirom na radno iskustvo odgojitelja/ca i stručna usavršavanja u svezi slikovnice, ali pokazalo se da postoji razlika u učestalosti izrade slikovnica s obzirom na uključenost ustanove u kampanje čitanja, odnosno, odgojitelji/ce koji su uključeni u kampanje čitanja češće izrađuju slikovnice u svojoj odgojnoj skupini, odnosno s djecom predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski