Pregled bibliografske jedinice broj: 1244279
Uloga javnog sektora u donošenju strategija komuniciranja
Uloga javnog sektora u donošenju strategija komuniciranja, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1244279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga javnog sektora u donošenju strategija
komuniciranja
(The role of the public sector in adopting
communication strategies)
Autori
Šarić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2020
Stranica
77
Mentor
Bunja, Đani
Ključne riječi
turizam ; komuniciranje ; destinacijski menadžment ; javni sektor ; gospodarstvo ; komunikacija ; logo ; slogani
(tourism ; communication ; destination management ; public sector ; economy ; logo ; slogan)
Sažetak
U ovom radu obrađuje se problematika uloge javnog sektora u donošenju strategija komuniciranja u turizmu. Rad se osobito bavi istraživanjem uloga javnog sektora na lokalnoj i regionalnoj razini u vezi s formulacijom i implementacijom strategija razvoja turizma općenito, a posebno glede donošenja strateških dokumenata u domeni komuniciranja. Radi prezasićenosti informacija komuniciranje postaje bitan čimbenik o kojem ovisi uspješnost turističkih destinacija. Turističko je tržište pretrpano informacija, stoga pri formulaciji strategija treba odrediti ključne poruke kako bi se izbjegle nepotpune informacije, složene informacije i općenito previše informacija. Turizam u Hrvatskoj je od iznimne važnosti za državu i društvo zbog pozitivnog učinka koje ima na gospodarstvo. Osim što ima izravni utjecaj na gospodarstvo, turizam ima i neizravni utjecaj što se može izraziti kroz druge načine zarade profita. Samom turističkom djelatnosti dolazi do generiranja drugih oblika poslova i stvaranja poslovne klime. Na takav način dobivaju se nova radna mjesta, pogotovo u mjestima gdje je to nužno kao što su otoci i periferna mjesta u našem zaleđu. Stoga je cilj jedinica lokalnih i regionalnih samouprava uspostava kvalitetnog destinacijskog menadžmenta kako bi se valorizirali i maksimalno iskoristili turistički resursi i potencijali koje određeno područje ima. Destinacijski menadžment mora stvoriti temelje održivog razvoja, kako turizma, tako i života na određenom području. Put k održivom razvoju sastoji se od planiranja, razvoja održivih turističkih proizvoda i ulaganja u ljudske resurse do konstantnog poboljšanja raznih procesa u destinaciji. Stoga se može navesti da turizam, koji je od iznimne važnosti za Hrvatsku, može biti održiv samo ako je dobra komunikacija između svih razina vlasti u državi. Komunikaciji u turizmu, zapravo, pridaje se velika važnost. Provedbom dubinskih intervjua s Turističkim zajednicama na području Zadarske županije može se zaključiti da se velika važnost pridaje komuniciranju. Turističke zajednice zadnjih nekoliko godina veliku važnost pridaju sloganima i logu. Dok pojedine turističke zajednice komuniciraju pod sloganom Zadarske županije, ostale vlastitu turističku zajednicu nastoje promovirati stvarajući vlastiti slogan. Izradom vlastitog slogana turističke zajednice kroz nekoliko riječi nastoje prezentirati turističku destinaciju te je na taj način približiti javnosti dajući najbitnije informacije o destinaciji. Može se zaključiti da u današnje doba turističke destinacije općenito veliku važnost pridaju strateškom komuniciranju, a prema rezultatima istraživanja koje je provedeno u svrhu izrade ovoga rada proizlazi da je to slučaj i u sustavu lokalne i regionalne samouprave u Hrvatskoj, odnosno njima pripadajućim razinama turističkih destinacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti