Pregled bibliografske jedinice broj: 1244216
Uloga medija pri formiranju trendova u prehrani
Uloga medija pri formiranju trendova u prehrani, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1244216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga medija pri formiranju trendova u prehrani
(The role of media influence on nutrition trend
setting)
Autori
Vargović, Sara Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
01.06
Godina
2017
Stranica
78
Mentor
Bunja, Đani
Ključne riječi
Prehrana ; mediji ; trend ; sport ; utjecaj ; potrošači
(Nutrition ; media ; trends ; sport ; influence ; consumers)
Sažetak
Da bismo očuvali organizam te ga zaštitili od bolesti važno je opskrbiti ga prehranom koja mu je potrebna za pravilan rad. Generalno mišljenje jest da se treba hraniti zdravo, a taj pojam zdrave prehrane kombinira se s tri ključna čimbenika a to su: raznolikost, umjerenost i potpunost. Potrošač suvremenog doba je izložen širokom izboru namirnica a koje će birati ovisi o podneblju u kojem se nalazi, društvu i religiji kojoj pripada, kakve preferencije ima, te koliko su mu određene namirnice dostupne i poznate. Temeljem spomenutih čimbenika stvorit će se prehrambene navike, pa tako i različiti oblici prehrane koji su nastali kao produkt odabira. Osim autohtone i tradicionalne kao primjer prehrane naših predaka, javljaju se prehrane koje izbacuju meso i mliječne proizvode. Tako osim vegetarijanaca i vegana kao rastući trend sportskog načina života javlja se kontradiktorna sportska prehrana koja itekako uživa u proteinskim izvorima iz mesa i mliječnih proizvoda. Kakva god da prehrana bila ona je prije svega nešto što je neophodno da bi čovjekov organizam mogao normalno funkcionirati. Makro i mikro nutrijenti predstavljaju hranjive tvari koje se nalaze u hrani. Bilo da se radi o ugljikohidratima, mastima i bjelančevinama koje su sastavni dio našeg organizma, ili o vitaminima i mineralima koji služe organizmu kako bi mogao obavljati procese i zaštiti imunitet, obje skupine nutijenata imaju hranjivu vrijednost koja se nalazi u svakoj namirnici. Ono što vidimo na ambalaži namirnice a da je istaknuto jest konačni proizvod kompletnog paketa medijskih kampanja koje nam suptilno ali iz svih smjerova, odnosno različitih medija (televizijskih emisija, radijskih reklama, specijaliziranih časopisa, članaka na portalima, figure poznatih osoba u filmovima) pokušavaju nametnuti određeno mišljenje. Suvremeni način života doveo je do promjena kako u svakodnevnom životu tako i po pitanju životnog stila koji obuhvaća prehranu i rekreaciju. Radi sve većeg postotka oboljenja od raznih bolesti za koje se smatra da su posljedica neadekvatne prehrane, potiče se trend zdravlja, uključenja u sport i rekreativne aktivnosti te je upravo prehrana istaknuta kao jedna od glavnih komponenti. Masovni medijski utjecaj nije nepoznat više ni laicima, koji su sve više oprezni pri konzumiranju informacija. Takva pojava potiče medijske stručnjake na razvoj metoda uvjeravanja (persuazivne i NLP), razne taktike i mogućnosti kojima će doseći cilj ne nužno profesije, već onoga tko medije kontrolira. Javno mišljenje se može kreirati isključivo povjerenjem te korporacije tu poznanicu koriste kako bi 'provukli' svoj proizvod pod vjerodostojnost medija. Trend zdravlja koji je trenutno zastupljen u medijima dosegnuo je vrhunac potegnuvši kompletno novu eru za moderne stanovnike, a to je era vježbača, fitness ovisnika, Zumba i Pilates polaznika, te općenito rekreativaca koji su ozbiljnije počeli pristupati vježbanju. Sukladno tome, neophodno je uz takav stil života jesti uravnoteženu i izbalansiranu prehranu potrebnu za naporne treninge i regeneraciju tijela. Cijelu tu pošast popratili su mediji te iskoristili situaciju kako bi si osigurali posao koji obuhvaća veliku količinu vijesti u nadolazećem periodu kroz koje će provući teme koje su u doticajnim točkama sa trendom zdravog života a prvenstveno prehrane koja će nas do takvog života dovesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti