Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1244016

Mogućnosti za korištenje društvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava


Rukavina, Petra
Mogućnosti za korištenje društvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 1244016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti za korištenje društvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava
(Possibilities in using social media as PR tools in local governments)

Autori
Rukavina, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
30.09

Godina
2018

Stranica
73

Mentor
Bunja, Đani

Ključne riječi
društveni mediji ; lokalne samouprave ; odnosi s javnosti
(social media ; local governments ; public relations)

Sažetak
Temeljni pojam medija odnosi se na svaki kanal komunikacije koji je posrednik nekog značenja. Pod pojmom masovnih medija podrazumijevaju se svi mediji koji su osmišljeni tako da ih može konzumirati šira javnost. Prema svojoj kategorizaciji, internet, a time i društveni mediji, pripada novijim medijima koje odlikuje interaktivnost, digitaliziranost i multimedijalnost. Zahvaljujući tehnološkome napretku, društveni su se mediji uvukli u sve sfere društva pa tako i u politiku. Njihov je značaj osobito važan na razini lokalnih samouprava budući da se na njihovoj razini operativno upravlja cjelokupnim financijskim i nefinancijskim potencijalima lokalne zajednice, stoga je lokalna razina ona u kojoj građani osjećaju veću mogućnost direktnog pristupa i potencijalnu važnost u upravljanju. Društveni mediji otvaraju kanal dvosmjerne komunikacije. U svrhu istraživanja mogućnosti korištenja društvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava provedeno je kvalitativno i kvantitativno istraživanje na području Zadarske županije. Kvalitativno istraživanje obuhvatilo je dva grada – Benkovac i Biograd na Moru te osam općina – Pašman, Polača, Preko, Sukošan, Sveti Filip i Jakov, Tkon, Vir i Zemunik Donji. Metodom dubinskog intervjua s predstavnicima lokalne vlasti i stvarateljima sadržaja koji su predmet objava na društvenim mrežama, istraživanje je pokazalo da su službenu Facebook stranicu lokalne samouprave prvenstveno pokrenule radi boljeg informiranja javnosti pa su tako kao glavnu prednost sluţbenih društvenih stranica naveli lakše i brţe informiranje javnosti te uvid u javno mnijenje. Kvantitativno istraživanje provedeno je anketnim upitnikom putem društvene mreže u kojem su sudjelovali 92 ispitanika, a koji su odgovorili na niz pitanja s ciljem utvrđivanja mišljenja lokalnih dužnosnika koji vode službene Facebook stranice u odnosu na dojmove građana. Na temelju provedenih istraživanja određene su prednosti i rizici korištenja društvenih medija pri lokalnim samoupravama. Prednosti su pritom brzo i jednostavno informiranje građana, činjenica da je Facebook besplatan alat za poboljšanje učinkovitosti, češći odnosi s javnosti, uvid u javno mnijenje, povećanje transparentnosti podataka te uključivanje građana u donošenje odluka. S druge strane, rizik predstavljaju negativni komentari, mogući pravni problemi i nedostatak resursa, poglavito u vidu vremena i osoblja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Đani Bunja (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rukavina, Petra
Mogućnosti za korištenje društvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
Rukavina, P. (2018) 'Mogućnosti za korištenje društvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava', diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rukavina, Petra}, year = {2018}, pages = {73}, keywords = {dru\v{s}tveni mediji, lokalne samouprave, odnosi s javnosti}, title = {Mogu\'{c}nosti za kori\v{s}tenje dru\v{s}tvenih medija kao PR alata lokalnih samouprava}, keyword = {dru\v{s}tveni mediji, lokalne samouprave, odnosi s javnosti}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rukavina, Petra}, year = {2018}, pages = {73}, keywords = {social media, local governments, public relations}, title = {Possibilities in using social media as PR tools in local governments}, keyword = {social media, local governments, public relations}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font