Pregled bibliografske jedinice broj: 1243630
Kako djeca usvajaju jezik: što nam rani govor može reći o njihovim kognitivnim sposobnostima
Kako djeca usvajaju jezik: što nam rani govor može reći o njihovim kognitivnim sposobnostima // Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija „Nova promišljanja o djetinjstvu”
Zadar, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1243630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako djeca usvajaju jezik: što nam rani govor može
reći o njihovim kognitivnim sposobnostima
(How children acquire language: what can we infer
about their cognitive abilities from their early
speech)
Autori
Proroković, Jakov ; Angster, Marco
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija „Nova promišljanja o djetinjstvu”
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
usvajanje prvog jezika, korpusna lingvistika, CHILDES, relativne konstrukcije, dječji govor
(first language acquisition, corpus linguistics, CHILDES, relative constructions, early speech)
Sažetak
Usvajanje prvog jezika često se svrstava pod tematski i metodološki interdisciplinarno područje istraživanja, odnosno, mehanizmima usvajanja prvog jezika bave se psiholozi, psiholingvisti/ neurolingvisti, primijenjeni lingvisti itd. Iako se ne radi nužno o strogoj teorijskoj dihotomiji, istraživači u navedenom području mogu se analitički i argumentativno grubo svrstati u jednu od dvije grupe: nativiste (koji inzistiraju na urođenom znanju o jezičnim kategorijama jedinstvenom ljudskoj rasi) i kognitiviste (koji naglašavaju ulogu generalne inteligencije i jezik vide kao svojevrsnu nuspojavu iste). Ovaj rad metodološki pripada korpusno-komparativnoj lingvistici i pokušava odgovoriti na pitanja vezana za ulogu jezičnog unosa (eng. input) i legitimnosti argumenta o siromaštvu podražaja (eng. poverty of the stimulus). Rad koristi postojeći CHILDES korpus engleskog jezika koji sadrži vrijedne transkripte spontanog dječjeg govora. Uspoređujući korpus spontanog dječjeg i odraslog govora, te promatrajući dokaze unutar samog jezika u radu se pokušava posredno doći do zaključka o kognitivno-jezičnim osobitostima mehanizama usvajanja prvog jezika. Predmet istraživanja su relativne konstrukcije u engleskom jeziku i njihove strukturne razlike između dječjeg i odraslog govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru