Pregled bibliografske jedinice broj: 1243363
Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive
Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu - nacionalne, europske i globalne perspektive // 5.MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP EUROPSKI REALITETI - KRETANJA / Oraić Tolić, Dubravka ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Đurđević Babić, Ivana ; Ileš, Tatjana ; Gomez Lopez, Jacinto ; Burkard Michel ; Salgado Santamaria ; Maria Carmen ; Pavić, Željko ; Ribeiro Basilio de Pinho, Maria Ines ; Višňovský, Ján (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. 15, 18 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1243363 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moć mračnog turizma u destinacijskom menadžmentu -
nacionalne, europske i globalne perspektive
(The power of dark tourism in destination management
- national, european and global perspectives)
Autori
Borić Cvenić, Marta ; Mavrin, Igor ; Mamuzić, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5.MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP EUROPSKI REALITETI - KRETANJA
/ Oraić Tolić, Dubravka ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Đurđević Babić, Ivana ; Ileš, Tatjana ; Gomez Lopez, Jacinto ; Burkard Michel ; Salgado Santamaria ; Maria Carmen ; Pavić, Željko ; Ribeiro Basilio de Pinho, Maria Ines ; Višňovský, Ján - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021
ISBN
978-953-8181-26-9
Skup
5. međunarodni znanstveni skup: Europski realiteti – Moć
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.03.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
destinacijski menadžment i marketing, digitalne platforme, ekonomija slobodnog vremena, etika, mračni turizam
(dark tourism, destination management and marketing, digital platforms, economy of leisure time, ethics)
Sažetak
Mračni turizam kao specifična niša kulturnog turizma postavlja izazove pred donositeljima odluka o upravljanju destinacijom te zahtjeva uspješno balansiranje između komercijalnih i komemorativnih aspekata, uz snažno uvažavanje etičke perspektive. S druge strane, mračni je turizam snažan i moćan alat za privlačenje specijaliziranih grupacija posjetitelja, s raznolikom motivacijom za posjećivanje ovog tipa lokaliteta. Razvoj digitalnih platformi i društvenih medija u velikoj je mjeri izmijenio način komunikacije turističkih lokaliteta, što se odrazilo i na destinacije mračnog turizma. Posjetitelji su postali (su)kreatori slike o destinacijama mračnog turizma u javnosti, često i uz zanemarivanje etičkog aspekta samih lokaliteta. Promjene perspektive i razvoj specifične turističke niše, koja svoju atraktivnost crpi iz mračnih aspekata povijesti, primarno ratova i prirodnih katastrofa, dale su alat za bolje destinacijsko pozicioniranje gradova i regija, kojima turizam donedavno nije bio primarni fokus. Rad donosi teorijski pregled aspekata mračnog turizma te analizira u kojoj su mjeri ispitanici upoznati s fenomenom mračnog turizma, uz naglasak na komunikacijske aspekte. Metode koje su korištene prilikom pisanja rada su analiza, sinteza, desk istraživanje, analiza sadržaja, komparacija, analize studija slučaja te anketni upitnik. Rezultati istraživanja primijenit će se na kreiranje teorijskog modela uspješne destinacije mračnog turizma u digitalnoj eri, kao potencijal za preporuke za daljnja istraživanja i interpretacije sa ciljem ekonomske održivosti destinacija mračnoga turizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku