Pregled bibliografske jedinice broj: 1242968
Temeljne pretpostavke za izradu predmetnog sustava za označivanje građe iz područja pedagogije
Temeljne pretpostavke za izradu predmetnog sustava za označivanje građe iz područja pedagogije, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1242968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temeljne pretpostavke za izradu predmetnog sustava
za označivanje građe iz područja pedagogije
(Fundamental postulates for the construction of
subject headings system for indexing in the field
of the science of education)
Autori
Novosel, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
18.07
Godina
2016
Stranica
83
Mentor
Cupar, Drahomira
Ključne riječi
sadržajno označivanje ; predmetni sustavi ; pedagogijska terminologija ; visokoškolske knjižnice
(subject indexing ; subject heading systems ; science of education terminology ; academic libraries)
Sažetak
Tema rada vezana je uz proces sadržajnog označivanja kao jednim od ključnih postupaka u knjižničarstvu odnosno u organizaciji informacija. U fokusu interesa je visokoškolska knjižnična zbirka pedagogije te način označivanja građe iz tog područja. Cilj je ovog rada utvrđivanje korištenih pojmova pedagogijske znanosti u znanstvenoj podjeli pedagogije te njihova usporedba s pojmovima korištenima u UDK oznaci 37 Odgoj i obrazovanje, Europskom prosvjetnom pojmovniku i EuroVoc-u kao alatima koji i inače služe u sadržajnoj obradi knjižnične građe. Svrha je rada opisati temeljne pretpostavke za izradu predmetnog sustava za označivanje na osnovu utvrđenih korištenih pojmova čime bi se omogućilo ujednačeno predmetno označivanje u odabranoj knjižnici. U dosadašnjoj se praksi koriste slobodno oblikovane predmetne odrednice što je dovelo do neujednačenosti i nedovoljne sistematiziranosti zbog čega je i prepoznata potreba za sustavnim načinom označivanja. Teorijsko uporište radu je analiza domene kako bi se obuhvatila cjelokupna problematika sadržajnog označivanja za potrebe specifične knjižnične zbirke u visokoškolskom okruženju. U tu su svrhu prikazani sadržajno označivanje i sustavi za sadržajno označivanje te pedagogija i pedagogijska terminologija. Za potrebe utvrđivanja korištenih pojmova u odabranim izvorima proučavani su primarni i sekundarni izvori, a u svrhu istraživanja koristila se tehnika analize sadržaja. Rezultati pokazuju da se s temeljnim pojmovima pedagogijske znanosti u najvećoj mjeri podudaraju nazivi na prirodnom jeziku u oznaci 37 Odgoj i obrazovanje klasifikacijske sheme UDK. Doprinos rada vidljiv je u izradi pretpostavki za oblikovanje predmetnog sustava kojim bi se osiguralo jednoznačno predmetno označivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru