Pregled bibliografske jedinice broj: 1242904
Percipirana povezanost sklonosti čitanju i odabira studija
Percipirana povezanost sklonosti čitanju i odabira studija, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1242904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirana povezanost sklonosti čitanju i odabira
studija
(Perceived connection between inclination to reading
and choosing of study program)
Autori
Kardum, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
14.10
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Cupar, Drahomira
Ključne riječi
odabir studija ; odabir zanimanja ; knjiga i čitanje ; utjecaj čitanja ; programi za poticanje čitanja
(study selection ; occupation selection ; book and reading ; the effect of reading ; programs for encouraging reading)
Sažetak
Čitanje je višeslojan, složen proces usvajanja teksta pomoću prethodnog poznavanja jezika i pisma. Ono ima izrazit utjecaj na daljnji razvoj pojedinca, a time i samog društva. Danas, u digitalnom dobu, knjige su dostupnije, a čitateljske navike se mijenjaju sukladno tomu. Cilj ovoga rada je istražiti povezanost čitalačkih navika od ranog djetinjstva do odabira studija, odnosno zanimanja vezanih uz knjigu i čitanje. Istraživanje će se provesti putem online ankete, a ispitanici će biti studenti informacijskih znanosti, nastavničkih studija (hrvatskog jezika i književnosti, francuskog, njemačkog, engleskog i drugih ‘jezičnih’ studija) te učiteljskog i predškolskog odgoja. Istraživačka pitanja na koja se ovim radom odgovara su: 1. Istražiti kakav je odnos studenata odabranih studijskih programa prema knjizi i čitanju. 2. Istražiti čitateljske navike studenata odabranih studijskih programa. 3. Istražiti utjecaj odnosa prema knjizi i čitanju na odabir studija/budućeg zvanja i zanimanja. U istraživanje se ulazi s pretpostavkom da ciljane skupine (budući knjižničari, učitelji, odgojitelji i nastavnici jezika, prvenstveno hrvatskog) su od najranijeg doba okružene knjigama te su odmalena razvili pozitivne stavove i osjećaje prema knjizi i čitanju. Pod okružene, misli se na svaki oblik prijenosa zapisanog teksta, dakle čitanje ili slušanje od roditelja i skrbnika prije nego su sami počeli čitati. Nadalje, istražit će se kako su se te navike mijenjale sukladno odrastanju te će se nastojati utvrditi povezanost čitalačkih navika od najranije dobi, sklonost knjigama i čitanju i povezanost s odabirom sadašnjeg studija, odnosno budućeg zanimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti