Pregled bibliografske jedinice broj: 1242877
Virtualne srednjoškolske knjižnice nastale uspostavom nastave na daljinu zbog pandemije Covid-19
Virtualne srednjoškolske knjižnice nastale uspostavom nastave na daljinu zbog pandemije Covid-19, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1242877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Virtualne srednjoškolske knjižnice nastale
uspostavom nastave na daljinu zbog pandemije
Covid-19
(Virtual high school libraries created by the
establishment of distance learning due to the
Covid-19 pandemic)
Autori
Anđelić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
22.10
Godina
2020
Stranica
63
Mentor
Cupar, Drahomira
Ključne riječi
školske knjižnice ; mrežne stranice knjižnica ; virtualne srednjoškolske knjižnice ; analiza sadržaja
(school library ; school library websites ; virtual high school websites ; content analysis)
Sažetak
Iako su školski knjižničari bili svjesni važnosti prisutnosti školske knjižnice i na mreži, kao sredstva promocije i mjesta informiranja i učenja, i prije obustave nastave u školskim ustanovama i uspostave nastave na daljinu zbog pandemije Covid- 19, mrežne stranice školskih knjižnica bile su više iznimka nego pravilo. Istraživanja na tu temu kod nas gotovo da i nema, u posljednje vrijeme zastupljena su ponešto u diplomskim radovima, a tek nešto više ima stranih istraživanja. Uspostavom nastave na daljinu, brojni školskih knjižničari odlučili su se izraditi mrežne stranice svojih knjižnica, takozvane virtualne knjižnice kao mjesta gdje okupljaju poveznice na korisne i zabavne sadržaje, koje su u novonastalim okolnostima u virtualnom svijetu doživjeli ekspanziju. Cilj ovog rada je istražiti virtualne srednjoškolske knjižnice. Kvalitativnom analizom sadržaja izdvojile su se osnovne značajke sadržaja 41 virtualne knjižnice okupljene u Repozitoriju školskog knjižničarstva UDK02. Rezultati su dali uvid u trenutno stanje i pojavnost pojedinih elemenata sadržaja. Analiza je pokazala da su virtualne knjižnice vrijedan izvor korisnih i relevantnih poveznica okupljenih na jednom mjestu u svrhu informiranja, zabave i učenja. Da bi njihova funkcija bila održiva i ostala stalna usluga knjižnice na mreži, potrebno ih je redovito ažurirati i učiniti mjestom aktivnog učenja i komunikacije. Rezultati mogu poslužiti kao primjer za izradu budućih mrežnih stranica školskih knjižnica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti