Pregled bibliografske jedinice broj: 1242626
Nostalgizacija i industrijalizacija u „Višnjiku“ A. P. Čehova
Nostalgizacija i industrijalizacija u „Višnjiku“ A. P. Čehova // Jezik, književnost i industrija
Beograd, Srbija, 2022. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1242626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nostalgizacija i industrijalizacija u „Višnjiku“ A. P. Čehova
(The processes of nostalgia and industry in A.P. Chekhov's "The
Cherry Orchard")
Autori
Vidić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Jezik, književnost i industrija
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 22.-23.09.2022.,
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
A. P. Čehov, "Višnjik", nostalgija, industrija
(A.P. Chekhov, "The Cherry Orchard", nostalgia, industry)
Sažetak
Ostavši vjeran polarizaciji starog i novog, Čehov će u „Višnjiku“ u usporedbi s prethodne tri drame ipak učiniti presedan u tretmanu prostora i dovesti progres junacima doslovno na kućni prag, bez kojeg će onda do kraja drame i ostati. Najočitiji u motivu željeznice kojim drama počinje i završava, a koja je junacima prethodnih drama bila bolno van ruke, progres će protutežu ili, bolje rečeno, nadopunu dobiti u nostalgiji, koja u ovom slučaju također odudara od skoro školskog primjera kakav nalazimo u drami „Tri sestre“. Oslanjajući se prvenstveno na postojeće studije pastoralnog kod Čehova te na studije nostalgije, posebno psihologijska njezina istraživanja, u izlaganju ću pokušati prikazati upravo taj obrat koji posljednju piščevu dramu izdvaja od prethodnih i koji je u bliskoj vezi s gomilanjem simbola progresa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP.01.2021.09 - Tijelo, identitet i emocije u hrvatskoj i slavenskim književnostima 20. i 21. stoljeća (TIEH2021) (Kuvač-Levačić, Kornelija, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Adrijana Vidić
(autor)