Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1242387

Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole


Ristivojević, Ana; Svalina, Vesna
Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole // Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji" / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2022. str. 63-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1242387 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole
(Representation of folk songs in textbooks of the subject Music Culture in the Republic of Croatia and the Republic of Serbia: Analysis of textbooks for the first three grades of primary school)

Autori
Ristivojević, Ana ; Svalina, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji" / Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2022, 63-75

ISBN
978-86-81340-55-4

Skup
24. pedagoški forum scenskih umetnosti

Mjesto i datum
Beograd, Serbia, 01.10.2021. - 03.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
narodna pjesma, muzička nastava, osnovna škola, udžbenici
(folk song, music teaching, primary school, textbooks)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje rasprostranjenosti narodnih pesama namenjenih pevanju u nastavi muzičke kulture u prva tri razreda osnovne škole u Hrvatskoj i Srbiji. Istraživanje je sprovedeno analizom sadržaja udžbenika muzičke kulture za prva tri razreda koji su se koristili u hrvatskim i srpskim osnovnim školama u školskoj godini 2020./21. Odabrani su udžbenici četiri izdavača, po dva izdavača iz svake zemlje. Iz Hrvatske su izdavači Školska knjiga i Alfa, a iz Srbije Klet i Novi Logos. Metoda istraživanja koja se koristi u ovom istraživanju je metoda analize sadržaja i uspoređivanja udžbenika. Rezultati istraživanja pokazali su da je zastupljenost narodnih pesama u nastavi muzičke kulture u prva tri razreda osnovne škole dobra. Najveći broj narodnih pesama namenjenih pevanju nalazi se u udžbeniku za muzičku kulturu srpskog izdavača Novi Logos. U udžbenicima srpskih izdavača češće se pominju dodatni zadaci koje treba realizovati nakon učenja pesme na uho. To je najčešće izvođenje ili smišljanje koraka, ili izvođenje ili osmišljavanje ritmičke pratnje pesme. Narodne pesme nacionalnih manjina i pesme drugih bliskih naroda nisu zastupljene u velikom broju ni u jednom udžbeniku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Svalina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Ristivojević, Ana; Svalina, Vesna
Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole // Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji" / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2022. str. 63-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ristivojević, A. & Svalina, V. (2022) Zastupljenost narodnih pesama u udžbenicima predmeta Muzička kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza udžbenika za prva tri razreda osnovne škole. U: Petrović, M. (ur.)Zbornik radova Dvadeset četvrtog pedagoškog foruma scenskih umetnosti "Folklor u muzičkoj pedagogiji".
@article{article, author = {Ristivojevi\'{c}, Ana and Svalina, Vesna}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2022}, pages = {63-75}, keywords = {narodna pjesma, muzi\v{c}ka nastava, osnovna \v{s}kola, ud\v{z}benici}, isbn = {978-86-81340-55-4}, title = {Zastupljenost narodnih pesama u ud\v{z}benicima predmeta Muzi\v{c}ka kultura u Republici Hrvatskoj i Republici Srbiji: analiza ud\v{z}benika za prva tri razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {narodna pjesma, muzi\v{c}ka nastava, osnovna \v{s}kola, ud\v{z}benici}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Serbia} }
@article{article, author = {Ristivojevi\'{c}, Ana and Svalina, Vesna}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2022}, pages = {63-75}, keywords = {folk song, music teaching, primary school, textbooks}, isbn = {978-86-81340-55-4}, title = {Representation of folk songs in textbooks of the subject Music Culture in the Republic of Croatia and the Republic of Serbia: Analysis of textbooks for the first three grades of primary school}, keyword = {folk song, music teaching, primary school, textbooks}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Serbia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font