Pregled bibliografske jedinice broj: 1241909
Budućnost je sada: definiranje izazova u visokom obrazovanju 21. stoljeća
Budućnost je sada: definiranje izazova u visokom obrazovanju 21. stoljeća // Zbornik radova 8. Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu“ / Janković, Slavica ; Kurtović, Biljana ; Gongeta, Sanja (ur.).
Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2022. str. 138-145 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1241909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Budućnost je sada: definiranje izazova u visokom
obrazovanju 21. stoljeća
(The future is now: defining challenges in higher
education of the 21st century)
Autori
Kurtović, Biljana ; Rotim, Cecilija ; Ledinski Fičko, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 8. Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu“
/ Janković, Slavica ; Kurtović, Biljana ; Gongeta, Sanja - Vukovar : Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2022, 138-145
Skup
8. međunarodni znanstveno-stručni skup "Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu"
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
izazovi ; sestrinstvo ; visoko obrazovanje
(challenges ; nursing ; higher education)
Sažetak
Uvod. Tradicionalne obrazovne metode poučavanja i učenja u kojima nastavnik prenosi znanje uglavnom se odnose na nastavu koja uključuje tehničko učenje koje karakterizira učenje napamet, orijentiranost na zadatak i jasno je upravljano pravilima. Transformativno učenje je proces učenja koji aktivno uključuje studente kroz kritičko promišljanje i raspravu. Studente se potiče da preispituju pretpostavke i očekivanja kako bi postigli dublje razumijevanje stečenog znanja. Takvo obrazovanje medicinskih sestara jest i u skladu s globalnom tendencijom 21. stoljeća, a koja zagovara obrazovanje za održivi razvoj. Navedenu činjenicu su podržali i UNESCO i Svjetska zdravstvena organizacija. Cilj rada je razjasniti značenje transformativnog učenja te argumentirati potrebu za novim pristupima praćenju i stjecanju znanja u visokom obrazovanju medicinskih sestara. Razrada. Transformativno učenje treba promatrati kao promjenu kulture učenja u obrazovanju medicinskih sestara. Kako bi se postiglo transformativno učenje u obrazovanju medicinskih sestara, i studenti sestrinstva i nastavnici trebaju biti spremni prihvatiti novi način učenja. Studenti sestrinstva moraju biti spremni uključiti se u samousmjereno i refleksivno učenje, a nastavnici bi trebali biti spremni promijeniti tradicionalne nastavne prakse i strategije u one koje će olakšati transformativnu promjenu. Zdravstveni sustav dvadeset i prvog stoljeća je složen, tehnološki vođen, etički izazovan i neprestano se mijenja. Obrazovanje i odgovornosti medicinskih sestara kontinuirano se razvijaju, a granice prakse se stalno pomiču. Zaključak. Kritičko razmišljanje prema velikoj količini novih znanja te brzo utvrđivanje potrebe za implementacijom novih smjernica zasigurno će postati imperativ u visokom obrazovanju i zdravstvu ovoga stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb