Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1241805

Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta


Piskač, Davor
Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta // Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet, Osijek, 12. - 14. rujna 2019 / Bakota, Lidija ; Karlak, Manuela (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,, 2021. str. 369-392


CROSBI ID: 1241805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta
(Contributions of the Literary Bibliotherapy to the Identity Development)

Autori
Piskač, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet, Osijek, 12. - 14. rujna 2019

Urednik/ci
Bakota, Lidija ; Karlak, Manuela

Izdavač
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,

Grad
Osijek

Godina
2021

Raspon stranica
369-392

ISBN
978-953-6965-78-6

Ključne riječi
Literarna biblioterapija, identitet, identitetski identifikatori, transfer, emocionalni paralelizam, komunikacijska komplementarnost
(Literary bibliotherapy, identity, transfer, emotional parallelism, communication complementarity)

Sažetak
Premda se vode vrlo žive rasprave o tome što je identitet, je li on samo lajtmotiv koji se s vremena na vrijeme javlja u društvenim i humanističkim znanostima ili je on nužna životna konstanta, nekako nam je intuitivno jasno da život bez jasne slike o svome identitetu u njegovom kontinuitetu vodi u depresivna psihološka stanja, kao što nam je jasno i s druge strane da je razvijanje svijesti o identitetu jedan od presudnih faktora u izgrađivanju pozitivne slike o sebi. Kao pravi interdisciplinarni fenomen, identitet se zaista može objašnjavati iz gotovo svih znanosti i struka koje u sebi sadrže antropološku komponentu. U skladu s gledištima literarne biblioterapije kao jednog oblika biblioterapijske prakse, članak Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta temelji se na hipotezi da identitet koji izgrađujemo posredstvom književnosti nastaje iz transformacije podsvjesnih želja i strahova u identitetsku sliku o sebi. Dijete rođeno u svijet uspostavlja nepromjenjiv osobni identitet kroz svoj odnos s majkom, no kada se susretne s jezikom, a kasnije i književnošću, u skladu s osobnim identitetom iz književnosti će prihvatiti one identifikatore koji se uklapaju u njegov već postojeći identitet prema načelima emocionalnoga paralelizama i komunikacijske komplementarnosti. Literarnobiblioterapijski novum je u tome što literarna biblioterapija smatra da tekst postaje analitičarem koji pokreće odgovor čitatelja kao analiziranoga, odnosno pristajanjem na ulazak u proces analize teksta, čitatelj ujedno postaje i svojim analitičarem. Identifikatore koje je u toj analizi razlučio, čitatelj ugrađuje u već postojeću identitetsku matricu o sebi samome. Stoga uvođenje novih književnih djela u čitateljsko iskustvo djeteta, na način kako to čini literarna biblioterapija, pomaže djetetu usvojiti sve složenije identitetske identifikatore te na taj način sve jasnije stječe sliku o svome identitetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Davor Piskač (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Piskač, Davor
Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta // Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet, Osijek, 12. - 14. rujna 2019 / Bakota, Lidija ; Karlak, Manuela (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,, 2021. str. 369-392
Piskač, D. (2021) Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta. U: Bakota, L. & Karlak, M. (ur.) Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet, Osijek, 12. - 14. rujna 2019. Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,, str. 369-392.
@inbook{inbook, author = {Piska\v{c}, Davor}, year = {2021}, pages = {369-392}, keywords = {Literarna biblioterapija, identitet, identitetski identifikatori, transfer, emocionalni paralelizam, komunikacijska komplementarnost}, isbn = {978-953-6965-78-6}, title = {Literarnobiblioterapijski prinosi izgradnji identiteta}, keyword = {Literarna biblioterapija, identitet, identitetski identifikatori, transfer, emocionalni paralelizam, komunikacijska komplementarnost}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Piska\v{c}, Davor}, year = {2021}, pages = {369-392}, keywords = {Literary bibliotherapy, identity, transfer, emotional parallelism, communication complementarity}, isbn = {978-953-6965-78-6}, title = {Contributions of the Literary Bibliotherapy to the Identity Development}, keyword = {Literary bibliotherapy, identity, transfer, emotional parallelism, communication complementarity}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti,}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font