Pregled bibliografske jedinice broj: 1241281
Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika
Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod srednjoškolskih nastavnika // Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 139-139 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1241281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos čimbenika pozitivnog razvoja i afekata kod
srednjoškolskih nastavnika
(Relation between factors of positive youth
development and affects among secondary school
teachers)
Autori
Vrdoljak, Gabrijela ; Mihić, Josipa ; Roviš, Darko ; Maglica, Toni ; Novak, Miranda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022, 139-139
ISBN
978-953-49429-3-2
Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
5C model pozitivnog razvoja, pozitivni i negativni afektivni doživljaji, nastavnici
(5C positive youth development modle, positive and negative affects, teachers)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos čimbenika pozitivnog razvoja i pozitivnih te negativnih afekata u zadnjih mjesec dana kod 1019 srednjoškolskih nastavnika. Negativni afekt podrazumijeva osjećaj subjektivnog distresa i averzivna raspoloženja kao što su ljutnja, strah, gađenje, krivnja i nervoza, dok se pozitivni afekt koji se odnose na visoku razinu energije, koncentraciju i ugodnu uključenost. Pozitivan razvoj opisan je pomoću 5C modela s pet razvojnih čimbenika: percipirana kompetentnost, samosvijest, snaga karaktera, povezanost s drugima i brižnost. Pozitivan razvoj mjeren je Revidiranom kratkom verzijom upitnika 5C za odrasle (Geldhof, 2017), a pozitivni i negativni afekti mjereni su Skraćenom verzijom skale pozitivnih i negativnih afektivnih doživljaja (Križanić, Kardum i Knezović, 2014). Rezultati su pokazali pozitivnu povezanost čimbenika pozitivnog razvoja sa pozitivnim afektom te negativnu povezanost čimbenika pozitivnog razvoja (osim brižnosti gdje se taj odnos nije pokazao značajnim) s negativnim afektom. Također, se pokazalo da pozitivne afekte značajno predviđaju: percipirana kompetentnost, samosvijest i povezanost s drugima (u pozitivnom smjeru), dok negativni afekt predviđaju samosvijest i socijalna povezanost s drugima (u negativnom smjeru). Ovi rezultati ukazuju na važnost pozitivnih čimbenika razvoja. Veća izraženost ovih čimbenika dovedena je u vezu s nižim negativnim afektom te višim pozitivnim afektom, a što je usko vezano uz subjektivnu dobrobiti pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP - 2020 - 02 - 2852 - Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (P.R.O.T.E.C.T. UIP – 2020 – 02 – 2852) (Novak, Miranda, HRZZ - Hrvatska zaklada za znanost) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Miranda Novak
(autor)
Toni Maglica
(autor)
Gabrijela Vrdoljak
(autor)
Darko Roviš
(autor)
Josipa Mihić
(autor)