Pregled bibliografske jedinice broj: 1240487
Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije
Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. str. 121-130 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1240487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke
pedagogije
(What is hidden in the curriculum? – Critical
pedagogy discourse)
Autori
Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija ; Mrnjaus Kornelija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022, 121-130
ISBN
978-953-380-002-8
Skup
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hermeneutika ; kurikulno-kompetencijski pristup ; skrivene poruke
(hermeneutics ; curriculum-competence approach ; hidden messages)
Sažetak
Kurikul, odnosno svi njegovi aspekti, posebno je potentan za različite diskurse, što upućuje na njegovu aktualnost i složenost. Jedan je od pokazatelja složenosti nepostojanje konsenzusa oko njegova razumijevanja i definiranja, a razlozi tome mogu se pronaći u ideološkom i političkom koloriranju kurikula. Uvažavajući teorijske postavke kritičke pedagogije i značenja hermeneutike za razumijevanje pedagoške teorije i prakse, autori ukazuju na važnost objektivnog razumijevanja odluka o konkretnom oblikovanju odgojno-obrazovnih procesa s obzirom na društveno posredovane interese i ovisnosti na kojima takve odluke počivaju. Polazeći od prevladavajućega kurikulno- kompetencijskog pristupa u odgoju i obrazovanju, autori upozoravaju na važnost razumijevanja skrivenih poruka koje se očituju u vrijednosnom, ishodovnom, sadržajnom, metodičkom, medijskom i organizacijskom aspektu kurikula. Kao ostvarenje društveno-političkih projekcija kroz sve odgojno- obrazovne aspekte školskog života, kurikul producira serije iskustava koja učenike vodi k ostvarenju propisanih ciljeva i produkata, pri čemu se mogu razaznati različiti odnosi moći. Osim transparentnih poruka, u odgojno-obrazovnom procesu odašilju se i brojne druge poruke koje suptilnije utječu na stvaranje učenikovih znanja, stavova i uvjerenja bez kritičkog promišljanja. Postavlja se pitanje što djeca zapravo uče u školama, odnosno za što se obrazuju i odgajaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-910-08/15-01/00446 - Društvene promjene i kurikulumi obrazovanja pedagoga (Kušić, Siniša, MZOS - Program znanstveno-tehnološke suradnje između Republike Hrvatske i Republike Srbije 2016.-2017.) ( CroRIS)
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-124 - Andragoški djelatnici i obrazovanje za održivi razvoj (ADOOR) (Kušić, Siniša, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka