Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1240487

Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije


Kušić, Siniša; Vrcelj, Sofija; Mrnjaus Kornelija
Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. str. 121-130 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1240487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije
(What is hidden in the curriculum? – Critical pedagogy discourse)

Autori
Kušić, Siniša ; Vrcelj, Sofija ; Mrnjaus Kornelija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022, 121-130

ISBN
978-953-380-002-8

Skup
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
hermeneutika ; kurikulno-kompetencijski pristup ; skrivene poruke
(hermeneutics ; curriculum-competence approach ; hidden messages)

Sažetak
Kurikul, odnosno svi njegovi aspekti, posebno je potentan za različite diskurse, što upućuje na njegovu aktualnost i složenost. Jedan je od pokazatelja složenosti nepostojanje konsenzusa oko njegova razumijevanja i definiranja, a razlozi tome mogu se pronaći u ideološkom i političkom koloriranju kurikula. Uvažavajući teorijske postavke kritičke pedagogije i značenja hermeneutike za razumijevanje pedagoške teorije i prakse, autori ukazuju na važnost objektivnog razumijevanja odluka o konkretnom oblikovanju odgojno-obrazovnih procesa s obzirom na društveno posredovane interese i ovisnosti na kojima takve odluke počivaju. Polazeći od prevladavajućega kurikulno- kompetencijskog pristupa u odgoju i obrazovanju, autori upozoravaju na važnost razumijevanja skrivenih poruka koje se očituju u vrijednosnom, ishodovnom, sadržajnom, metodičkom, medijskom i organizacijskom aspektu kurikula. Kao ostvarenje društveno-političkih projekcija kroz sve odgojno- obrazovne aspekte školskog života, kurikul producira serije iskustava koja učenike vodi k ostvarenju propisanih ciljeva i produkata, pri čemu se mogu razaznati različiti odnosi moći. Osim transparentnih poruka, u odgojno-obrazovnom procesu odašilju se i brojne druge poruke koje suptilnije utječu na stvaranje učenikovih znanja, stavova i uvjerenja bez kritičkog promišljanja. Postavlja se pitanje što djeca zapravo uče u školama, odnosno za što se obrazuju i odgajaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-910-08/15-01/00446 - Društvene promjene i kurikulumi obrazovanja pedagoga (Kušić, Siniša, MZOS - Program znanstveno-tehnološke suradnje između Republike Hrvatske i Republike Srbije 2016.-2017.) ( CroRIS)
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-124 - Andragoški djelatnici i obrazovanje za održivi razvoj (ADOOR) (Kušić, Siniša, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Siniša Kušić (autor)

Avatar Url Kornelija Mrnjaus (autor)

Avatar Url Sofija Vrcelj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hub.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kušić, Siniša; Vrcelj, Sofija; Mrnjaus Kornelija
Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. str. 121-130 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kušić, S., Vrcelj, S. & Mrnjaus Kornelija (2022) Što je sve skriveno u kurikulu – diskurs kritičke pedagogije. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2.
@article{article, author = {Ku\v{s}i\'{c}, Sini\v{s}a and Vrcelj, Sofija}, year = {2022}, pages = {121-130}, keywords = {hermeneutika, kurikulno-kompetencijski pristup, skrivene poruke}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {\v{S}to je sve skriveno u kurikulu – diskurs kriti\v{c}ke pedagogije}, keyword = {hermeneutika, kurikulno-kompetencijski pristup, skrivene poruke}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ku\v{s}i\'{c}, Sini\v{s}a and Vrcelj, Sofija}, year = {2022}, pages = {121-130}, keywords = {hermeneutics, curriculum-competence approach, hidden messages}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {What is hidden in the curriculum? – Critical pedagogy discourse}, keyword = {hermeneutics, curriculum-competence approach, hidden messages}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font