Pregled bibliografske jedinice broj: 1239854
Kritička procjena zdravstvenih tvrdnji studenata sestrinstva
Kritička procjena zdravstvenih tvrdnji studenata sestrinstva, 2022., diplomski rad, Sveučilišni odjel zdravstvenih studija, Split
CROSBI ID: 1239854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritička procjena zdravstvenih tvrdnji studenata
sestrinstva
Autori
Martinović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Sveučilišni odjel zdravstvenih studija
Mjesto
Split
Datum
11.11
Godina
2022
Stranica
46
Mentor
Pranić, Shelly
Ključne riječi
zdravstvena pismenost ; zdravstvene tvrdnje ; studenti sestrinstva
(health literacy ; health claims ; nursing students)
Sažetak
Cilj rada: Utvrditi sposobnost studenata sestrinstva da kritički procjene zdravstvene tvrdnje. Ispitanici i metode: Uzorak ispitanika u ovom istraživanju sačinjavali su studenti Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija, smjer sestrinstvo. Ukupan broj studenta sestrinstva koji su sudjelovali u ovom istraživanju je 180, od čega 106 redovnih studenta preddiplomskog studija sestrinstva, 51 izvanredni student preddiplomskog studija sestrinstva te 23 studenta diplomskog studija sestrinstva. Ispitanici su dobrovoljno i anonimno popunili validirani test na hrvatskom jeziku koji, kao mjerni instrument, ima dobre metrijske karakteristike. Test se sastoji iz dva dijela od kojih prvi dio sačinjavaju demografska obilježja, dok se drugi dio odnosi na 18 scenarija (pričica) o zdravstvenim tvrdnjama te višestrukim ponuđenim odgovorima koji traže kritičku procjenu zdravstvenih tvrdnji. Rezultati: Ukupna riješenost testa svih ispitanika iznosi nešto više od 70%. Muškarci su bolje riješili test za oko 8% u odnosu na žene, a najmlađi studenti, oni s manje od 25 godina, bolje su riješili test od ostale dvije skupine za oko 4%. Studenti preddiplomskog i diplomskog studija sestrinstva bili su uspješniji od svojih kolega na izvanrednom studiju. Utvrđena je statistički značajna razlika između studenata koji su završili srednju zdravstvenu školu u odnosu na kolege koji su završili gimnaziju i to na razini p=0, 031, gdje su studenti iz zdravstvene škole bili manje uspješni u riješenosti testa. Nadalje, utvrđena je statistički značajna razlika između studenata koji imaju i onih koji nemaju licencu zdravstvenog radnika, i to na razini značajnosti p=0, 044. Studenti u skupini s najmanje radnog staža, bolje su riješili test od svojih kolega koji imaju više radnog staža za oko 3%. Zaključak: Studenti sestrinstva Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija pokazali su dobru sposobnost kritičke procjene zdravstvenih tvrdnji. U sposobnosti kritičke procjene zdravstvenih tvrdnji nije utvrđena statistički značajna razlika po spolu i dobi studenata. Isto tako, nije utvrđena statistički značajna razlika prema duljini radnog staža. Postoji značajna razlika između studenata sestrinstva s licencom zdravstvenog radnika i onih koji nemaju licencu u sposobnosti kritičke procjene zdravstvenih tvrdnji. Isto tako, studenti koji su završili gimnazijski program imaju bolju sposobnost kritičke procjene zdravstvenih tvrdnji od studenata koji su završili srednju zdravstvenu školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Informacijske i komunikacijske znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Split,
Sveučilište u Splitu
Profili:
Shelly Pranić
(mentor)