Pregled bibliografske jedinice broj: 1239602
Upotreba grafičkih tehnika s djecom predškolske dobi
Upotreba grafičkih tehnika s djecom predškolske dobi // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 199-214 doi:10.15516/cje.v18i0.2122 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1239602 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba grafičkih tehnika s djecom predškolske dobi
(The Use of Graphic Techniques with Preschool-Aged Children)
Autori
Vlaketić Gea, Verk Mia
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18
(2016), 2;
199-214
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Bruno Munari, likovna predškolska pedagogija, mehaničko i digitalno otiskivanje
(Bruno Munari ; mechanical and digital printing ; preschool art pedagogy)
Sažetak
U ovom se radu iznosi kratak pregled grafičkih tehnika i pregled njihova razvoja. U radu su izneseni primjeri dobre prakse, posebice pedagoškoga rada talijanskog dizajnera i pedagoga Bruna Munarija koji je na vrlo kreativan i tehnički jednostavan način ponudio djeci stvaranje otiskivanjem kako mehanički tako i digitalno upotrebom fotokopirnog stroja. Naglasak je na analizi rezultata preliminarnog istraživanja u kojem se anketiranjem 35 odgojiteljica iz nekoliko predškolskih ustanova Istarske županije došlo do informacija o procjeni poznavanja, učestalosti upotrebe i eventualnih prepreka u ponudi grafičkih tehnika. Za potrebe istraživanja osmišljen je upitnik kojim se procjenjuje u kojoj mjeri odgojiteljice Istarske županije nude djeci grafičke tehnike za likovno stvaranje. Rezultati pokazuju kako anketirane odgajateljice procjenjuju malo i dobro poznavanje grafičkih tehnika, od kojih se najviše koriste tehnikom visokog i plošnog tiska, a najmanje dubokim i digitaliziranim tiskom. Prema procjeni odgojiteljica predložene prepreke nemaju veliki značaj, pa se najveći postotak odnosi na tehničku složenost kao malu prepreku ponudi grafičkih tehnika. Rezultati pokazuju kako se likovnim usavršavanjem odgojiteljica u smjeru prilagodbe i pojednostavljenja dobi djece predškolske dobi može povećati učestalost ponude pa samim time značajno obogatiti dječje stvaralačke procese.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus