Pregled bibliografske jedinice broj: 1239105
Glazbeni impresionizam: komparativna analiza odabranih muzikoloških pristupa
Glazbeni impresionizam: komparativna analiza odabranih muzikoloških pristupa, 2022., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija, Odsjek za muzikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1239105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni impresionizam: komparativna analiza odabranih
muzikoloških pristupa
(Music Impressionism: A Comparative Analysis of Selected
Musicological Approaches)
Autori
Kota, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija, Odsjek za muzikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
16.12
Godina
2022
Stranica
58
Mentor
Kiš Žuvela, Sanja
Ključne riječi
impresionizam ; umjetnički pravac ; stil ; povijest glazbe ; terminologija
(Impressionism ; art movement ; style ; history of music ; terminology)
Sažetak
Ovaj se rad usredotočuje na pitanje terminološkog definiranja i prostorno-vremenskog ograničavanja umjetničkoga pravca poznatoga pod nazivom impresionizam (fr. impressionnisme, eng. Impressionism) u svim umjetnostima u kojima se on općenito javlja, uz naročitu pozornost na svu glazbenu djelatnost koju on tradicionalno obuhvaća, metode prijenosa koncepata, načela i elemenata s drugih područja na glazbu i analogije koje su to omogućile, kao i kritiku i problematiku koje su se javile od prvih pisanih tekstova koji obrađuju spomenuto razdoblje. Rad je primarno koncipiran kao komparativna analiza djela različitih autora koji razmatraju impresionizam kao zaseban fenomen u povijesti glazbe, s posebnim obzirom na doprinos četiriju autora: Andreisa, Palmera, Fleuryja i Pasler. Razmotrit će se zajednički elementi u njihovim pristupima, sistematizirati njihovi metodološki principi te utvrditi eventualne točke nedorečenosti i/ili nedosljednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti