Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238926

Pokus u početnoj nastavi prirodoslovlja iz perspektive učitelja primarnog obrazovanja


Letina, Alena; Vošćak, Josipa
Pokus u početnoj nastavi prirodoslovlja iz perspektive učitelja primarnog obrazovanja // Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. 7, 16 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1238926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pokus u početnoj nastavi prirodoslovlja iz perspektive učitelja primarnog obrazovanja
(An experiment in primary science classes from the perspective of a primary school teacher)

Autori
Letina, Alena ; Vošćak, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022

ISBN
978-953-380-002-8

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
istraživačko učenje ; kompetencije učitelja ; konstruktivističko poimanje pokusa ; prirodoznanstvena metoda
(constructivist conception of the experiment ; inquiry-based learning ; scientific method ; teachers' competencies)

Sažetak
Izvođenje pokusa u početnoj nastavi prirodoslovlja aktivan je način učenja koji omogućuje učinkovito spoznavanje prirodnih pojava i procesa, razvoj istraživačkih vještina te razumijevanje metodologije znanstvenih istraživanja. Dosadašnje studije pokazale su kako učitelji, unatoč tome, nerado i rijetko organiziraju eksperimentalni rad učenika. U ovome radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati uvjerenja učitelja o važnosti primjene pokusa u početnoj nastavi prirodoslovlja, interes učitelja za njihovu provedbu, učestalost njihove primjene te učiteljsku samoprocjenu kompetencija za planiranje i provedbu pokusa. U istraživanju je sudjelovalo 103 učitelja, a podatci su prikupljeni online anketiranjem. Istraživanjem je utvrđeno kako učitelji izvođenje pokusa smatraju važnim za razvoj učeničkih prirodoslovnih kompetencija te iskazuju visoki stupanj interesa za njihovu provedbu. Svoje kompetencije za planiranje i provedbu pokusa, međutim, procjenjuju samo djelomično razvijenima. Unatoč tome, procijenjuju kako pokuse u početnoj nastavi prirodoslovlja provode često, s blagom tendecijom prema povremenoj primjeni. Pritom učestalije provode demonstracijske pokuse, u odnosu na učeničko izvođenje pokusa, što upućuje na tradicionalno viđenje uloge pokusa u prirodoslovnoj nastavi. Također, utvrđena je povezanost između uvjerenja učitelja o primjeni pokusa i učestalosti njihove primjene. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu obogaćivanja programa inicijalnog i cjeloživotnog obrazovanja učitelja kako bi se pružila odgovarajuća podrška pri razvoju kompetencija potrebnih za konstruktivističko planiranje i provedbu pokusa, ali i omogućio razvoj i svijesti o potrebi njihove kontinuirane primjene na svim razinama obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hub.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Letina, Alena; Vošćak, Josipa
Pokus u početnoj nastavi prirodoslovlja iz perspektive učitelja primarnog obrazovanja // Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. 7, 16 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Letina, A. & Vošćak, J. (2022) Pokus u početnoj nastavi prirodoslovlja iz perspektive učitelja primarnog obrazovanja. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević.
@article{article, author = {Letina, Alena and Vo\v{s}\'{c}ak, Josipa}, year = {2022}, pages = {16}, chapter = {7}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, kompetencije u\v{c}itelja, konstruktivisti\v{c}ko poimanje pokusa, prirodoznanstvena metoda}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {Pokus u po\v{c}etnoj nastavi prirodoslovlja iz perspektive u\v{c}itelja primarnog obrazovanja}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, kompetencije u\v{c}itelja, konstruktivisti\v{c}ko poimanje pokusa, prirodoznanstvena metoda}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {7} }
@article{article, author = {Letina, Alena and Vo\v{s}\'{c}ak, Josipa}, year = {2022}, pages = {16}, chapter = {7}, keywords = {constructivist conception of the experiment, inquiry-based learning, scientific method, teachers' competencies}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {An experiment in primary science classes from the perspective of a primary school teacher}, keyword = {constructivist conception of the experiment, inquiry-based learning, scientific method, teachers' competencies}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {7} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font