Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238921

Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja


Rajić, Višnja; Letina, Alena; Canjek-Androić Sanja
Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja // Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. 23, 14 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1238921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja
(Perception of and knowledge about Montessori pedagogy among primary school teachers)

Autori
Rajić, Višnja ; Letina, Alena ; Canjek-Androić Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022

ISBN
978-953-380-002-8

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
implementacija Montessori pristupa ; načela Montessori pedagogije ; odgojno-obrazovna praksa ; percepcija učitelja
(educational practice ; implementation of Montessori pedagogy ; principles of Montessori pedagogy ; teacher perception)

Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi kakvo je znanje učitelja primarnog obrazovanja o različitim aspektima i načelima pedagogije Marije Montessori, ispitati njihovu percepciju o prednostima i učinkovitosti njezinog pristupa te utvrditi postoji li korelacija među navedenim varijablama. Istraživanje je provedeno anketiranjem učitelja s područja Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju kako učitelji imaju pozitivnu percepciju i stavove o Montessori pristupu u obrazovanju, no imaju niži stupanj znanja o njegovim specifičnostima. Također, utvrđena je pozitivna korelacija između stupnja znanja učitelja i njihove percepcije i stavova o Montessori metodi. Navedeni rezultati ukazuju na potrebu edukacije učitelja o različitim aspekatima Montessori pedagogije. To posebno vrijedi za one njezine aspekte koji su jedinstveni u odnosu na druge obrazovne pristupe. Pozitivna percepcija i visoki stupanj poznavanja Montessori pristupa važni su čimbenici za uspješnu implementaciju njegovih elemenata u redovnu nastavu, pa ovakvo istraživanje donosi preliminarne rezultate za buduća akcijska istraživanja koja će se baviti tom problematikom. Također, rezultati ovoga istraživanja ukazuju na potrebu uključivanja učitelja u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog razvoja koji će obogatiti njihove spoznaje o Montessori pristupu i mogućnostima njegove primjene kojom se može znatno unaprijediti procese učenja, poučavanja i razvoja učeničkih kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)

Avatar Url Višnja Rajić (autor)

Avatar Url Sanja Canjek-Androić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hub.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rajić, Višnja; Letina, Alena; Canjek-Androić Sanja
Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja // Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. 23, 14 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rajić, V., Letina, A. & Canjek-Androić Sanja (2022) Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije među učiteljima primarnog obrazovanja. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2, In memoriam prof.emer.dr.sc. Milan Matijević.
@article{article, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja and Letina, Alena}, year = {2022}, pages = {14}, chapter = {23}, keywords = {implementacija Montessori pristupa, na\v{c}ela Montessori pedagogije, odgojno-obrazovna praksa, percepcija u\v{c}itelja}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {Percepcija i poznavanje Montessori pedagogije me\dju u\v{c}iteljima primarnog obrazovanja}, keyword = {implementacija Montessori pristupa, na\v{c}ela Montessori pedagogije, odgojno-obrazovna praksa, percepcija u\v{c}itelja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {23} }
@article{article, author = {Raji\'{c}, Vi\v{s}nja and Letina, Alena}, year = {2022}, pages = {14}, chapter = {23}, keywords = {educational practice, implementation of Montessori pedagogy, principles of Montessori pedagogy, teacher perception}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {Perception of and knowledge about Montessori pedagogy among primary school teachers}, keyword = {educational practice, implementation of Montessori pedagogy, principles of Montessori pedagogy, teacher perception}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {23} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font