Pregled bibliografske jedinice broj: 1237860
Metode suradnje unutar inovativne kulture australskih telekomunikacijskih poduzeća
Metode suradnje unutar inovativne kulture australskih telekomunikacijskih poduzeća // Notitia, 8 (2022), 1; 53-64 doi:10.32676/n.8.1.4 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1237860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode suradnje unutar inovativne
kulture australskih
telekomunikacijskih poduzeća
(Innovation culture cooperation
methods in the Australian
telecommunication companies)
Autori
Bašić, Maja
Izvornik
Notitia (1849-9066) 8
(2022), 1;
53-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inovativna kultura ; suradnja ; inovacije ; međunarodna uspješnost ; Australija
(innovation culture ; cooperation ; innovation ; internationalisation ; Australia)
Sažetak
Rad ispituje utjecaj inovativne kulture na ishode inovacija telekomunikacijskih poduzeća. Istražuje se signifikantnost modela otvorene suradnje i razmjene inovacija unutar poduzeća pri utjecaju tri procjenitelja inovativne kulture: (i) strateški, i (ii) operativni odnos prema otvorenoj suradnji i razmjeni inovacija te (iii) eksternalizacija prava intelektualnog vlasništva, na ishode inovacija, detaljnije na (iv) poboljšanje proizvoda ili procesa i (v) smanjenje troška proizvodnje. Primarno empirijsko istraživanje provedeno je putem online upitnika u periodu od travnja do rujna 2014. godine na australskim telekomunikacijskim poduzećima, pri čemu su prikupljeni podaci 88 ispitanika. Rezultati procjene modela višestruke linearne regresije pokazuju kako strateška kultura otvorene suradnje i razmjene inovacija utječe na model otvorene suradnje i razmjene inovacija, te na poboljšanje proizvoda i procesa, dok nijedan pokazatelj statistički signifikantno ne utječe na smanjenje troškova proizvodnje. Štoviše, model je značajan samo za poduzeća koja imaju više od 20% prihoda od izvoza u ukupnim prihodima. Rezultati ukazuju za model otvorene suradnje i razmjene inovacija nije uzrokovan strateškim djelovanjem poduzeća, već individualnim naporima pojedinaca, tre kao takav nema značajnog utjecaja na inovativnu uspješnost poduzeća. Implikacije ove analize dane su u zaključku rada.
Izvorni jezik
Hrvatski