Pregled bibliografske jedinice broj: 1237717
Upotreba kolokacija u nastavi francuskog i španjolskog jezika
Upotreba kolokacija u nastavi francuskog i španjolskog jezika // Logos & Littera, Issue 9 (2022), 70-78 doi:10.31902/LL.2021.9.4 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1237717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba kolokacija u nastavi francuskog i
španjolskog jezika
(Use of collocations in teaching French and Spanish)
Autori
Matijević, Ana ; Ćirić, Jasna
Izvornik
Logos & Littera (2336-9884) Issue 9
(2022);
70-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kolokacije, jezične strukture, usvajanje stranog jezika, metodika, kontrastivna analiza, francuski jezik, španjolski jezik
(collocations, language structures, foreig language acquisition, methodology, contrastive analysis, French language, Spanish language)
Sažetak
Posjedovanje bogatog vokabulara je izuzetno važno za razumijevanje i izražavanje na stranom jeziku koji učimo, odnosno za dobro ovladavanje tim jezikom. Što više riječi i izvedenica poznajemo, sposobniji smo razumjeti značenje nekog teksta, razgovora, ali i bolje komunicirati. Vokabular nekog jezika se ne sastoji samo od jednostavnih riječi, njega čini i čitav niz različitih jezičnih konstrukcija. Učenje jezika znači usvajanje tih konstrukcija. U ovom članku ćemo govoriti o jednoj vrsti jezičnih konstrukcija, kolokacijama, o njihovoj važnosti za razumijevanje i komunikaciju na stranom jeziku te o mogućim načinima njihova usvajanja u nastavi stranog jezika. Kolokacije nisu uvijek predvidljive, pa ih je ponekad teško razumjeti. Izvorni govornik će ih intuitivno shvatiti, no onaj koji uči jezik morat će ih zapamtiti, budući da variraju od jezika do jezika. Njihovo razumijevanje i pravilna upotreba doprinose boljoj tečnosti govornog jezika, omogućavaju bolje razumijevanje pisanog teksta te olakšavaju i obogaćuju pisano izražavanje. Cilj ovog rada je ukazati na važnost učenja kolokacija u nastavi stranog jezika. Budući da ovladavanje kolokacijama predstavlja izazov, kako učenicima, tako i nastavnicima stranih jezika, u drugom dijelu članka ćemo razmotriti neke od mogućih načina njihova usvajanja u samom procesu učenja stranog jezika, te dati komparativni pregled nekih kolokacija u francuskom i španjolskom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-Erasmus+-609778-EPP-I -2019-I-JVI E-EPPKA2-CBH E-JP - Reforma stranih jezika za akademske potrebe u Crnoj Gori (Re-FLAME) (Matijević, Ana, EK - Erasmus + Capacity building in the field of Higer Education (2019)) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu