Pregled bibliografske jedinice broj: 1237549
Kompetencije odgojiteljica u poučavanju folklornih plesnih sadržaja
Kompetencije odgojiteljica u poučavanju folklornih plesnih sadržaja // Zbornik radova "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Contemporary Themes in Education – CTE 2 In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević" / Velički, D ; Dumančić, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. str. xx-xx (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1237549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojiteljica u poučavanju folklornih plesnih sadržaja
(Competences of Educators in Teaching Folk Dance Content)
Autori
Alić, Jelena ; Jenko Miholić, Srna ; Valjan Vukić Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Contemporary Themes in Education – CTE 2 In memoriam Professor Emeritus Milan Matijević"
/ Velički, D ; Dumančić, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022, Xx-xx
ISBN
978-953-380-002-8
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; kulturna baština ; ples ; vještine ; vrtić
(cultural heritage ; dance ; kindergarten ; lifelong learning ; skills)
Sažetak
Primarni cilj istraživanja je bio utvrditi razinu stečenih kompetencija odgojiteljica u poučavanju folklornih plesnih sadržaja, dok sekundarni ustanoviti da li postoje razlike u navedenim kompetencijama odgojiteljica s obzirom na to da li su se osobno bavile ili ne folklornim plesnim aktivnostima. Istraživanje je provedeno na uzorku 164 odgojiteljica. Ukupni uzorak je podijeljen na dva subuzorka ; odgojiteljice koje su se bavile folklorom (NF = 92) i one koje se nisu bavile folklorom (NNF =72). Za potrebe istraživanja izrađena je Skala samoprocjene kompetencija potrebnih za realizaciju folklornih plesnih sadržaja kojom su se procjenjivale četiri grupe kompetencija ; kompetencije potrebne za: 1) realizaciju i 2) planiranje, 3) kompetencije koje su usmjerene na povećanje motivacije djece za provedbu folklornih plesnih sadržaja, te 4) osobne i socijalne kompetencije. Za utvrđivanje razlika u kompetencijama odgojiteljica s obzirom na to da li su se osobno bavile ili ne folklornim plesnim aktivnostima korišten je Mann-Whitney U test programskog paketa Statistica for windows 13.0. Rezultati ukazuju kako odgojiteljice najvišima procjenjuju svoje osobne i socijalne kompetencije (ASF = 4, 50 i ASNF = 4, 42), a najnižima kompetencije potrebne za planiranje folklornih plesnih sadržaja (ASF = 3, 86 i ASNF = 3, 64). Odgojiteljice koje su bile aktivne u folklornim udrugama smatraju se kompetentnijima, u odnosu na svoje kolegice koje nisu bile aktivne, u: definiranju najprikladnijih i odgovarajućih metoda rada kojima se ostvaruju postavljeni ciljevi i zadaće koje se folklornim sadržajima žele ostvariti i u korištenju prikladnih sportskih rekvizita. Nadalje, smatraju se kompetentnije kod prepoznavanja djece koja se svojim radom i zalaganjem ističu te ih znaju adekvatno i pohvaliti. Uz navedeno, smatraju se i kompetentnije u korištenju prikladnih metoda rada kako bi utjecale na ponašanje djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru