Pregled bibliografske jedinice broj: 1236737
Iskustva samoregulacije učenja u različitim područjima nastave na daljinu kod studenata učiteljskih studija
Iskustva samoregulacije učenja u različitim područjima nastave na daljinu kod studenata učiteljskih studija // Knjiga sažetaka „Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice“ / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, N. ; Nakić Radoš, S ; Smojver-Ažić, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 174-174 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1236737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva samoregulacije učenja u različitim
područjima nastave na daljinu kod studenata
učiteljskih studija
(Experiences of self-regulation of learning in
different areas of distance education among
teacher studies students)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Šimić Šašić Slavica ; Bajac, Bruna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka „Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice“
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, N. ; Nakić Radoš, S ; Smojver-Ažić, S. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022, 174-174
ISBN
978-953-49429-3-2
Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akademski uspjeh, samoregulacija učenja, studenti učiteljskih studija, učenje na daljinu, zadovoljstvo s GPA
(academic success, self-regulation of learning, teacher education students, distance learning, satisfaction with GPA)
Sažetak
Razvoj informacijske tehnologije i novonastale životne okolnosti ubrzano mijenjaju obrazovne sustave koji postaju sve kompleksniji. Zbog toga je samoregulacija (SRU) ključni preduvjet efikasnog učenja kako u školi/fakultetu tako i cjeloživotno. Usvajanje komponenti SRU izuzetno je važno budućim učiteljima koji svojim načinima poučavanja isto prenose svojim učenicima. Stoga je bilo zanimljivo ispitati kakva su iskustva SRU, te doprinos predviđanju akademskog uspjeha (GPA) općenito i po područjima, kao i njegovog zadovoljstva, u uvjetima nastave na daljinu (NND) kod studenata učiteljskih studija (N=262). Rezultati pokazuju prosječno negativne stavove prema NND. Iako im je sva informatička oprema dostupna, većina nije educirana za NND. Najviše koriste Internet, komuniciraju putem Merlina i e- maila, predavanja prate putem videokonferencija i linkova, manje koriste forume, ali se veći broj vratio na praksu u školu. Iznadprosječno koriste adaptivne, a ispodprosječno maladaptivne motivacijske i (meta)kognitivne strategije učenja. Zadovoljstvo s GPA im je iznadprosječno, a GPA je najveći u umjetničkom i tehničkom, te najmanji u prirodoslovnom području. Regresijskom analizom uspješno je objašnjeno 40% varijance GPA, a što su na višoj godini studija, zadovoljniji s GPA, duže vremena u NND, više koriste Postavljanje ciljeva i Memoriranje, a manje Upravljanje radom, vremenom i okolinom, te Usmjerenost na min. zahtjeve kao strategije učenja, GPA im je veći. GPA prirodoslovnog područja objašnjen je s 30% varijance, a što više traže podršku od nastavnika, imaju veća uvjerenja da ostvarenje ciljeva ovisi o vanjskim čimbenicima i nepromjenjivosti kognitivnih sposobnosti, te manje koriste strategiju Samohendikepiranje i šalju zadaće putem Merlin-a i e-maila, imaju veći GPA. GPA društvenog područja objašnjen je s 28% varijance, a što su na višoj godini studija, što im je zadovoljstvo s GPA više, što su se brže vratili na praksu u školu, što više koriste strategije Traženje podrške od prijatelja, Obrambeni pesimizam, Opće uvjerenje o mogućnosti kontrole i Memoriranje, a manje Usmjerenost na min. zahtjeve, GPA im je veći. GPA tehničkog područja objašnjen je s 27% varijance, te što više vremena provode u NND, češće traže podršku od nastavnika, više koriste strategiju Kontrola tijeka i ishoda učenja, a manje Usmjerenost na min. zahtjeve i polažu ispite putem računala, GPA im je veći. GPA umjetničkog područja objašnjen je s 22% varijance, te što je veće kritičko mišljenje i korištenje strategije Usmjerenost na min. zahtjeve, a manje Obrambeni pesimizam, GPA je veći. GPA humanističkog područja objašnjen je s 20% varijance, te što su na višoj godini studija, više traže podršku od prijatelja i nastavnika, a manje koriste strategiju Memoriranje, GPA im je veći. Zadovoljstvo s GPA objašnjeno je s 18% varijance, te što je veći GPA i zadovoljstvo je veće. Istraživanje ima važne praktične implikacije za poticanje SRU u uvjetima NND.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru