Pregled bibliografske jedinice broj: 1235545
Razlikovna obilježja digital(izira)nih medijskih objekata
Razlikovna obilježja digital(izira)nih medijskih objekata // Dokorska konferencija za doktorande posljediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacija
Koprivnica, Hrvatska, 2021. str. 88-98 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1235545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlikovna obilježja digital(izira)nih medijskih
objekata
(Distinctive characteristics of digital(ized) media
objects)
Autori
Kirinić, Višeslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Dokorska konferencija za doktorande posljediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacija
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
digitalni medij ; digitalni objekt ; podaci ; reuporaba ; likvidacija
(digital media ; digital object ; data ; reuse ; liquidation)
Sažetak
S obzirom da Europska unija u temeljnim strateškim dokumentima detektira promjenu paradigme i prevlast digitalne tehničke osnove u odnosu na prethodeće konkurentske tehničke postave, digitalna transformacija gospodarstva, javne uprave, obrazovanja, kulture i umjetnosti postala je ključni strateški cilj. U središtu te transformacije stoje podaci, koji – za razliku od analognih, arbitrarnih i tumačenju podložnih znakovnih objekata – u formalnom smislu imaju oblik binarno ili signalno kodiranih, digitalnih objekata različita tekstualnog, zvukovnog, slikovnog ili miješano-medijskoga sadržaja. U članku su (kulturni) digital(izira)ni objekti razmotreni kroz temeljna značenja medija i postavljeni u odnos analognim, prirodnim objektima i tehničkim objektima (čekiću). Pregled relevantne literature osigurava uvid u razlikovna obilježja nove objektne osnove digitalne paradigme Za razliku od autentičnosti i singularnosti kao bitnih obilježja analognog kulturnoga objekta koja proizlaze iz njegova ovdje i sada, digital(izira)ni (kulturni) objekti kao visoko- likvidni podaci u neograničenom su opticaju i kolanju pa kao svugdje i uvijek prisutni tehnički i podatkovni objekti likvidiraju „auru“ objekata kulture. Likvidacija pritom nikako nije derogativan pojam, nego upravo suprotno predstavlja ispunjavanje svrhe digitalizacije i digital(izira)nih objekata kao resursa za unovčavanje ili stvaranje nove (znanstvene, financijske, društvene, kulturne itd ) vrijednosti na temelju reuporabe digital(izira)nih objekata kao skupova svugdje i uvijek raspoloživih i iskoristivih podataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti