Pregled bibliografske jedinice broj: 1234210
ZNANJE STUDENATA SESTRINSTVA O PLUĆNOJ EMBOLIJI I ZADAĆAMA MEDICINSKE SESTRE/TEHNIČARA KOD PLUĆNE EMBOLIJE
ZNANJE STUDENATA SESTRINSTVA O PLUĆNOJ EMBOLIJI I ZADAĆAMA MEDICINSKE SESTRE/TEHNIČARA KOD PLUĆNE EMBOLIJE, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet zdravstvenih studija /Sestrinstvo, Rijeka
CROSBI ID: 1234210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZNANJE STUDENATA SESTRINSTVA O PLUĆNOJ EMBOLIJI I
ZADAĆAMA MEDICINSKE SESTRE/TEHNIČARA KOD PLUĆNE
EMBOLIJE
(NURSING STUDENTS KNOWLEDGE ABOUT THE PULMONARY
EMBOLISM AND TASKS OF NURSES IN PULMONARY EMBOLISM)
Autori
Debelić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet zdravstvenih studija /Sestrinstvo
Mjesto
Rijeka
Datum
12.07
Godina
2022
Stranica
40
Mentor
Čačić, Vesna
Ključne riječi
Plućna embolija, sestrinstvo, duboka venska tromboza
(Pulmonary embolism, nursing, deep vein thrombosis)
Sažetak
Plućna embolija je vaskularno oboljenje koje nastaje kao komplikacija venske tromboze i otkidanja tromba, najčešće s područja dubokih vena potkoljenica koji nošen cirkulacijom završi u plućima te začepi plućne arterije ili više ogranaka plućnih arterija. Zadaće medicinske sestre za bolesnika sa plućnom embolijom su iznimno važne i zahtjevne zbog niza intervencija u zdravstvenoj njezi, naime, stopa preživljavanja ovisi o prevenciji i pravovremenom prepoznavanju te liječenja ovoga pod život opasnog stanja. Cilj istraživanja je istražiti postoji li razlika u znanju između studenata redovnog i izvanrednog preddiplomskog stručnog studija Sestrinstva o plućnoj emboliji, odnosno kliničkog dijela bolesti i o zadaćama medicinske sestre/tehničara kod plućne embolije. Istraživanje je temeljeno na anonimnom online upitniku koji je proveden među studentima prve, druge i treće godine redovnog i izvanrednog preddiplomskog stručnog studija Sestrinstva. Ukupno je sudjelovalo 100 ispitanika, a upitnik se sastojao od 3 socio-demografska pitanja i 15 specifičnih pitanja koja su podijeljena u dvije kategorije ; prva kategorija pitanja se sastoji od osam pitanja kojima se ispituje znanje o plućnoj emboliji, a druga kategorija pitanja se sastoji od sedam pitanja kojima se ispituje znanje o zadaćama medicinske sestre/tehničara kod plućne embolije. Rezultati anketnih upitnika statistički su obrađeni u programu Excel. Redovni studenti ostvarili su 74% točnih odgovora iz područja plućne embolije i 87% točnih odgovora iz područja zadaća medicinske sestre/tehničara kod bolesnika s plućnom embolijom. Izvanredni studenti ostvarili su 80% točnih odgovora iz područja plućne embolije i 88% točnih odgovora iz područja zadaća medicinske sestre/tehničara kod bolesnika s plućnom embolijom.Temeljem t-test vrijednosti o plućnoj emboliji i zadaćama medicinske sestre/tehničara kod bolesnika s plućnom embolijom pokazalo se da nema značajne razlike u znanju o plućnoj emboliji, niti o zadaćama medicinske sestre/tehničara kod plućne embolije između studenata redovnog i izvanrednog preddiplomskog stručnog studija Sestrinstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti