Pregled bibliografske jedinice broj: 1233398
Suvremena multidisciplinarna rana intervencija za gluhu i nagluhu djecu
Suvremena multidisciplinarna rana intervencija za gluhu i nagluhu djecu // Zbornik referatov 7. slovenskega posveta o rehabilitaciji oseb s polževim vsadkom z mednarodno udeležbo / Congress proceedings of the 7th slovene conference on rehabilitation of persons with cochlear implants with international participation / Globevnik, Katja ; Brumec , Milan (ur.).
Maribor: Center za sluh in govor Maribor, 2022. str. 72-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1233398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremena multidisciplinarna rana intervencija za gluhu i nagluhu
djecu
(Modern multidisciplinary early intervention for deaf and hard of
hearing children)
Autori
Radošević, Tomislav ; Hrastinski, Iva ; Milković, Marina ; Bonetti, Luka ; Olujić Tomazin, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik referatov 7. slovenskega posveta o rehabilitaciji oseb s polževim vsadkom z mednarodno udeležbo / Congress proceedings of the 7th slovene conference on rehabilitation of persons with cochlear implants with international participation
/ Globevnik, Katja ; Brumec , Milan - Maribor : Center za sluh in govor Maribor, 2022, 72-72
ISBN
978-961-96007-1-9
Skup
7th Slovene conference on rehabilitation of persons with cochlear implants with international participation
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 25.11.2022. - 26.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gluhoća ; rana intervencija ; kohlearni implantat ; znakovni jezik
(deafness ; early intervention ; cochlear implant ; sign language)
Sažetak
Poznato je da prirođeno ili rano stečeno oštećenje sluha nepovoljno utječe na više aspekata dječjega razvoja, premda primaran i najveći utjecaj ima na rani komunikacijski razvoj te na usvajanje govornoga jezika i govora, a uslijed nepravovremenih ili neodgovarajućih intervencija može utjecati i na socijalni razvoj, emocionalni razvoj i školovanje. Suvremene slušne tehnologije, kao što su slušna pomagala i kohlearni implantati, uglavnom uspješno premošćuju perceptivnu barijeru za usvajanje govornog jezika i govora, odnosno omogućuju djetetu čujnost. Međutim, veliki broj gluhe i teško nagluhe djece i dalje značajno zaostaje za čujućim vršnjacima u jezičnim vještinama što utječe na slabije vještine čitanja i pisanja i, posljedično, akademski uspjeh, premda imaju kognitivne preduvjete za uredan razvoj. Upravo je zato, vođen suvremenim spoznajama iz logopedije, psiholingvistike i kognitivne neuroznanosti, okupljen multidisciplinarni tim Kabineta za oštećenja sluha Nastavno-kliničkog centra Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu koji djeluje prema dvojezičnom bimodalnom pristupu kako bi podržao optimalan razvoj gluhe i nagluhe djece. Najuži tim čine logoped(i), psiholog, izvorni korisnik hrvatskog znakovnog jezika (HZJ) te se po potrebi uključuje i edukacijski rehabilitator. Individualizirani multidisciplinarni pristup uključuje logopedski rad na komunikacijskim, jezičnim, govornim i slušnim vještinama te vještinama čitanja i pisanja, zatim učenje i korištenje HZJ-a, primjenu potpomognute komunikacije te psihološko savjetovanje usmjereno na obitelj. Multidisciplinarnost se očituje i kroz organiziranje dvojezičnih radionica (na hrvatskom jeziku i HZJ-u) za gluhu i nagluhu djecu te tematske radionice usmjerene roditeljima, kojima se osim jezičnih i govornih ciljeva ostvaruju i drugi aspekti važni na razvoj gluhe i nagluhe djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Iva Hrastinski
(autor)
Marina Olujić
(autor)
Luka Bonetti
(autor)
Marina Milković
(autor)
Tomislav Radošević
(autor)