Pregled bibliografske jedinice broj: 1232104
Povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata
Povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1232104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata
(Relationship between parenting dimensions and some aspects of self-perception in students)
Autori
Ružić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2021
Stranica
73
Mentor
Merkaš, Marina
Ključne riječi
Roditeljsko prihvaćanje/odbijanje, roditeljska psihološka kontrola, roditeljska podrška autonomiji, samopoštovanje, samoučinkovitost
(Parental acceptance/rejection, parental psychological control, parental autonomy support, self-esteem, self-efficacy)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost dimenzija roditeljstva s nekim aspektima samopoimanja kod studenata. U istraživanju je sudjelovalo 475 studenata od kojih 184 studenta i 291 studentica različitih sveučilišnih studija u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su korišteni sljedeći upitnici: Upitnik roditeljskog prihvaćanja-odbijanja (Rohner, 2005), Skala psihološke kontrole-samoiskazi mladih (Barber, 1996), Upitnik percepcije roditelja (Grolnick i sur., 1991), Rosenbergova skala samopoštovanja (Rosenberg, 1989), Skala opće samoefikasnosti (Schwarzer i Jerusalem, 1995) te upitnik sociodemografskih podataka kreiran u svrhu ovog istraživanja. Rezultati istraživanja pokazali su da je samopoštovanje značajno povezano s indeksom prihvaćanja/odbijanja majke i oca te s majčinom i očevom psihološkom kontrolom te da je značajno povezano s majčinom i očevom podrškom autonomiji. Nadalje, rezultati su pokazali da je samoučinkovitost značajno povezana s indeksom prihvaćanja/odbijanja od majke i oca te s majčinom i očevom psihološkom kontrolom te da je značajno povezana s majčinom i očevom podrškom autonomiji. Rezultati istraživanja su pokazali da se niti jedna od roditeljskih dimenzija nije pokazala statistički značajnim prediktorom u objašnjenju varijance samopoštovanja studenata. Nadalje, rezultati su pokazali da cijeli set roditeljskih dimenzija značajno doprinosi objašnjenju varijance samoučinkovitosti, pri čemu se jedino majčina podrška autonomiji pokazala statistički značajnim prediktorom u objašnjenju varijance samoučinkovitosti kod studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija