Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1231490

Tradicija kao ishodište nove skladateljske teorije; Paul Hindemith: Ludus tonalis


Gluić, Dino
Tradicija kao ishodište nove skladateljske teorije; Paul Hindemith: Ludus tonalis, 2021., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija, Split


CROSBI ID: 1231490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tradicija kao ishodište nove skladateljske teorije; Paul Hindemith: Ludus tonalis
(Tradition as the foundation of a new compositional theory; Paul Hindemith: Ludus tonalis)

Autori
Gluić, Dino

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Umjetnička akademija

Mjesto
Split

Datum
23.09

Godina
2021

Stranica
128

Mentor
Siriščević, Mirjana

Ključne riječi
glazba 20.stoljeća, Paul Hindemith, niz 1, niz 2, vrednovanje akorda, Ludus tonalis
(20th century music, Paul Hindemith, series 1, series 2, chord systematization, Ludus tonalis)

Sažetak
Paul Hindemith jedan je od najznačajnijih skladatelja i teoretičara glazbe 20. stoljeća. U burnom vremenu traganja za novim idejama i putevima glazbe, s ciljem stvaranja vlastite skladateljske teorije, Hindemith se vraća ishodištima i prirodnim svojstvima glazbenog materijala. Smatrajući kako se razvoj glazbe mora temeljiti na tradicionalnim osnovama koje se mogu integrirati sa suvremenim idejama, on na čvrstim temeljima tradicije stvara svoju skladateljsku teoriju. U prvom dijelu ovog magistarskog rada detaljno je izložena Hindemithova skladateljska teorija, dok u drugom dijelu promatramo njegove skladateljske principe na primjeru fuga iz ciklusa Ludus tonalis. Kroz detaljnu analizu fuga cilj je utvrditi u kojoj se mjeri one naslanjaju na baroknu fugu, odnosno koje tradicijske značajke skladatelj zadržava, a koje zamjenjuje vlastitim izražajnim i tehničkim sredstvima. U trećem poglavlju kratko je prikazana primjena Hindemithove tehnike skladanja na isječke iz fuga spomenutog ciklusa, s ciljem propitivanja njegovih skladateljskih principa u praktičnom smislu. Proučavanje Hindemithove glazbe bit će zanimljivo svima koji su zaljubljenici u zvukove glazbe starih majstora, kao i onima koji su otvoreni prema novim idejama ; njegova glazba zorno prikazuje sintezu starog i novog, odnosno rađanje nove misli na temeljima stare.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Mirjana Siriščević (mentor)

Avatar Url Dino Gluić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

zir.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gluić, Dino
Tradicija kao ishodište nove skladateljske teorije; Paul Hindemith: Ludus tonalis, 2021., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija, Split
Gluić, D. (2021) 'Tradicija kao ishodište nove skladateljske teorije; Paul Hindemith: Ludus tonalis', diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Glui\'{c}, Dino}, year = {2021}, pages = {128}, keywords = {glazba 20.stolje\'{c}a, Paul Hindemith, niz 1, niz 2, vrednovanje akorda, Ludus tonalis}, title = {Tradicija kao ishodi\v{s}te nove skladateljske teorije; Paul Hindemith: Ludus tonalis}, keyword = {glazba 20.stolje\'{c}a, Paul Hindemith, niz 1, niz 2, vrednovanje akorda, Ludus tonalis}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Glui\'{c}, Dino}, year = {2021}, pages = {128}, keywords = {20th century music, Paul Hindemith, series 1, series 2, chord systematization, Ludus tonalis}, title = {Tradition as the foundation of a new compositional theory; Paul Hindemith: Ludus tonalis}, keyword = {20th century music, Paul Hindemith, series 1, series 2, chord systematization, Ludus tonalis}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font