Pregled bibliografske jedinice broj: 1230693
Utjecaj sportskog programa na motoričke sposobnosti djece predškolske dobi polaznika Male sportske škole
Utjecaj sportskog programa na motoričke sposobnosti djece predškolske dobi polaznika Male sportske škole // Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Tuzla: Univerzitet u Tuzli Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2018. str. 237-241 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1230693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj sportskog programa na motoričke sposobnosti
djece predškolske dobi polaznika Male sportske škole
(The Influence of the Sports program on he Motor
Skills of Preschool Children in the Small sports
School)
Autori
Car Mohač, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ - Tuzla : Univerzitet u Tuzli Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2018, 237-241
Skup
9. Međunarodna znanstveno-stručna konfrenecija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Harkanj, Mađarska, 22.06.2018. - 24.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca, motorička obilježja, predškolska dob, programiranje, sportski program
(children, motor skills, pre-school age, programming, sports program)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrđivanje utjecaja pravilnog programiranja na poboljšanje antropoloških karakteristika djece. Istraživanje je provedeno na uzorku od 20 ispitanika starosne dobi 5-7 godina ± 6 mjeseci (13 dječaka i 7 djevojčica) polaznika Male sportske škole u Crikvenici. Mjerenje je provedeno tijekom 2017. godine. Za procjenu morfoloških karakteristika primijenjene su dvije (2) varijable: tjelesna visina (ATV) i tjelesna težina (ATT) ; dok je za procjenu motoričkih sposobnosti primijenjeno šest (6) varijabli: pretklon raznožno (MPR), skok udalj s mjesta (MSDM), stajanje na ležećem kvadru - poprečno (MSPK), sunožni bočni preskoci (MBPO), puzanje s loptom (MPUL) te trčanje s promjenom smjera (MTPS). U svrhu utvrđivanja promjena i utjecaja sportskog programa na motoričke sposobnosti djece predškolske dobi, kao i u svrhu utvrđivanja korelacije između motoričkih testova i spola ispitanika, prikupljeni su i obrađeni rezultati inicijalnog i finalnog mjerenja motoričkih sposobnosti. Za svaku primijenjenu varijablu izračunati su osnovni centralni i disperzijski parametri: aritmetička sredina (AS), standardna devijacija (SD), minimalna (MIN) i maksimalna vrijednost (MAX), koeficijent varijacije, medijan, interkvartilni raspon kao i normalnost distribucije. Promjene između inicijalnih i finalnih rezultata ispitanika ispitivane su t- testom za zavisne uzorke a razlike između dječaka i i djevojčica ispitane su t-testom za nezavisne uzorke. Interakcijski efekti inicijalnog i finalnog testiranja motoričkih sposobnosti i spola ispitanika ispitani su multivarijatnom analizom varijance. Istraživanje je pokazalo da su i djevojčice i dječaci očekivano postigli bolje rezultate u završnom mjerenju u odnosu na inicijalno mjerenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)