Pregled bibliografske jedinice broj: 1230674
Antropološka obilježja djece predškolske dobi - preduvjet optimalnog programiranja tjelesnih aktivnosti
Antropološka obilježja djece predškolske dobi - preduvjet optimalnog programiranja tjelesnih aktivnosti // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić, E. ; Bjelan-Guska, S. (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 243-254 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1230674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Antropološka obilježja djece predškolske dobi -
preduvjet optimalnog programiranja tjelesnih
aktivnosti
(The antropological features of Preschool Children
as a Pre-requisite for Optimal Kinesiological
Activities Programming)
Autori
Car Mohač, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
/ Dedić Bukvić, E. ; Bjelan-Guska, S. - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 243-254
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
morfološke karakteristike, motoričke sposobnosti, planiranje, predškolski uzrast, programiranje
(morphological characteristics, motorical abilities, planning, pre-school age, programming)
Sažetak
Na uzorku od 111 ispitanika, starosne dobi 4–6 godina ±6 mjeseci (67 dječaka i 44 djevojčice), Dječjeg vrtića “Radost” u Crikvenici bila je primijenjena baterija mjernih instrumenata od 8 varijabli antropološkog statusa (2 morfološke i 6 motoričkih), s ciljem utvrđivanja razine mjerenih obilježja radi optimalnog programiranja te utvrđivanja korelacija između i unutar mjerenih prostora. Podaci su dobiveni primjenom osnovnih centralnih i disperzijskih parametara – aritmetička sredina (AS), standardna devijacija (SD), minimalna (MIN) i maksimalna vrijednost (MAX), medijan (MD), koeficijent simetričnosti (SK) i koeficijent zakrivljenosti (KU), izračunavanjem z-vrijednosti te korelacijama unutar mjerenih prostora kao i između morfološkog i motoričkog prostora. Za usporedbu varijabli po spolu korišten je Mann–Whitneyev test, a po dobi ANOVA analiza. Na temelju dobivenih podataka centralnih i disperzijskih parametara utvrđena je razina antropoloških obilježja. U morfološkom prostoru utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u visini između četverogodišnjaka i petogodišnjaka, kao i četverogodišnjaka i šestogodišnjaka, a u tjelesnoj težini između svih dobnih skupina. Također, evidentno je da su dječaci predškolske dobi viši i teži od djevojčica. U motoričkom prostoru također je vidljiva dominacija dječaka, odnosno u svim varijablama dječaci su postigli bolje rezultate od djevojčica, posebice u varijablama za procjenu eksplozivne snage (skok udalj s mjesta) i koordinacije (puzanje s loptom). Primjenom matrice korelacije utvrđena je statistički značajna povezanost između svih varijabli. Najznačajnija povezanost utvrđena je među varijablama koje određuju morfološki prostor longitudinalne dimenzionalnosti skeleta te mase i voluminoznosti tijela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)