Pregled bibliografske jedinice broj: 1230269
Doprinos učitelja interkulturalnoj kompetentnosti učenika
Doprinos učitelja interkulturalnoj kompetentnosti učenika // Knjižica sažetaka 2. Međunarodnog interdisciplinarnog kongresa Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: »Izazovi obrazovanja« / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 49-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1230269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos učitelja interkulturalnoj kompetentnosti
učenika
(Teacher’s Contribution to Students’ Intercultural
Competence)
Autori
Jurković, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjižica sažetaka 2. Međunarodnog interdisciplinarnog kongresa Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: »Izazovi obrazovanja«
/ Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 49-50
ISBN
978-953-314-175-6
Skup
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Izazovi obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.11.2022. - 05.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
multikulturalizam ; interkulturalna kompetencija ; interkulturalna osjetljivost ; učitelji ; učenici
(multiculturalism ; intercultural competence ; intercultural sensitivity ; teachers ; students)
Sažetak
Svijet 21. stoljeća svoju razvijenost uvelike duguje multikulturalizmu. Međutim, multikulturalizam posebno, kao i pred globalizaciju općenito, pred moderno su društvo postavili brojne izazove. Promocijom multikulturalnih društava u društva koja njeguju interkulturalne odnose među svojim članovima moguće je prevenirati ili ublažiti brojne animozitete koji se javljaju među različitim društvenim i kulturnim skupinama. Uslijed takve promjene paradigme učitelji imaju jednu od temeljnih uloga. Uzme li se u obzir da nije moguće prenositi znanja i vještine koje se ne posjeduju, suvremeni odgojno-obrazovni sustav susreće se s najmanje dva izazova u pogledu interkulturalnog odgoja i obrazovanja. S jedne bi strane trebao biti prilagođen stjecanju i razvoju interkulturalne kompetencije studenata učiteljskih studija, dok bi istovremeno (buduće) učitelje morao osposobljavati metodičko-didaktičkim vještinama kojima će stečenu kompetenciju učinkovito prenositi na svoje učenike. Budući da se multikulturalna iskustva smatraju najučinkovitijim oblicima stjecanja interkulturalne osjetljivosti, koja je preduvjet za stjecanje interkulturalne kompetencije, odgojno-obrazovni sustav mora istovremeno voditi računa i o iskustvima koje su stekli učitelji i o onima koje stječu učenici, a da pritom ne zanemaruje ostale i jednako važne aspekte odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)