Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229674

E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika


Sedak, Kristijan; Majer, Marjeta; Vukušić Rukavina, Tea
E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika // Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini : Čovjek je čovjeku lijek / Braš, Marijana ; Đorđević, Veljko (ur.).
Zagreb: Centar za palijativnu medicinu, medicinsku etiku i komunikacijske vještine Medicinskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu - CEPAMET, 2022. str. 95-96 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1229674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika
(E-professionalism of healthcare professionals - how patients monitor the online reputation of doctors)

Autori
Sedak, Kristijan ; Majer, Marjeta ; Vukušić Rukavina, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini : Čovjek je čovjeku lijek / Braš, Marijana ; Đorđević, Veljko - Zagreb : Centar za palijativnu medicinu, medicinsku etiku i komunikacijske vještine Medicinskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu - CEPAMET, 2022, 95-96

Skup
Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.09.2022. - 10.09.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
E-profesionalizam ; online reputacija ; društvene mreže
(E-professionalism ; online reputation ; social networks)

Sažetak
Online reputacija postaje najvažniji izvor informacija o pojedinim osobama i prije prvog susreta. Liječnici se tu ne izdvajaju, ali zbog specifičnosti posla, zaštite ugleda profesije i čuvanja liječničke tajne pod posebnim su povećalom. U sklopu uspostavnog istraživačkog projekta HRZZ „Opasnosti i prednosti društvenih mreža: E- profesionalizam zdravstvenih djelatnika“ provedeno je kvalitativno istraživanje primjenom metode fokus grupa. Ukupno su s općom populacijom/pacijentima provedene četiri fokus grupe u razdoblju od 20. travnja do 2. svibnja 2022. Provedba je fokus grupa uključivala grupnu raspravu i konsenzualno grupiranje potencijalno neprihvatljivog profesionalnog ponašanja prikazanih fotografijama prema unaprijed utvrđenim kategorijama. Svi su ispitanici punoljetni građani RH, korisnici društvenih mreža (DM), većinom pasivni promatrači koji ne kreiraju sadržaj. DM koriste u poslovne svrhe – umrežavanje, pronalazak klijenata, informiranje o struci ili reklamiranje. Svi koriste DM pod svojim stvarnim imenima i svjesni su echo chamber efekta DM. O liječnicima se informiraju na internetskim stranicama, a vrlo rijetko na DM – samo ako postoji službeni profil ordinacije/institucije ili poslovni profil liječnika. Informacije koje ih zanimaju su: iskustva drugih pacijenata, usluge koje liječnik nudi, životopis i fotografija liječnika, njegova profesionalna dostignuća (napredak u karijeri, sudjelovanja na konferencijama, tečajevi, edukacije) te nova oprema u ordinacijama.. Sadržaj koji je dobrodošao, ali nema presudnu ulogu u donošenju odluke o odabiru liječnika su savjeti iz struke, znanstveni radovi, preporuke znanstvenih časopisa i materijala. Većina pacijenata smatra da na poslovnom profilu liječnika ne smije biti sadržaja privatnog karaktera. Manjem dijelu prihvatljive su i objave privatnog sadržaja, ali isključivo u poslovnom kontekstu. Fotografije ne/provokativnog sadržaja na DM ne utječu na dojam o profesionalnosti liječnika ili ordinacije ako nije riječ o sadržaju koji je povezan sa zloupotrebom droga, uvredljivog političkog, vjerskom ili rasnog karaktera ili objavama koje su uvredljive prema kolegama iz struke ili pacijentima. Liječnika vide kao intelektualca, odnosno nositelja kulture u društvu i smatraju kako liječnici ne bi trebali komentirati društveno političke događaje. Treba postojati jasna distinkcija privatnih i profesionalnih profila liječnika. Pacijenti imaju očite razlike u očekivanjima od prisutnosti liječnika na društvenim mrežama s obzirom na to radi li u liječnik u javnom ili privatnom sektoru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-2140 - Opasnosti i prednosti društvenih mreža: e-profesionalizam zdravstvenih djelatnika (SMePROF) (Vukušić Rukavina, Tea, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

komunikacijaumedicini.com

Citiraj ovu publikaciju:

Sedak, Kristijan; Majer, Marjeta; Vukušić Rukavina, Tea
E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika // Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini : Čovjek je čovjeku lijek / Braš, Marijana ; Đorđević, Veljko (ur.).
Zagreb: Centar za palijativnu medicinu, medicinsku etiku i komunikacijske vještine Medicinskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu - CEPAMET, 2022. str. 95-96 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Sedak, K., Majer, M. & Vukušić Rukavina, T. (2022) E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju liječnika. U: Braš, M. & Đorđević, V. (ur.)Međunarodnu konferenciju o komunikaciji u medicini : Čovjek je čovjeku lijek.
@article{article, author = {Sedak, Kristijan and Majer, Marjeta and Vuku\v{s}i\'{c} Rukavina, Tea}, year = {2022}, pages = {95-96}, keywords = {E-profesionalizam, online reputacija, dru\v{s}tvene mre\v{z}e}, title = {E-profesionalizam zdravstvenih djelatnika – kako pacijenti prate online reputaciju lije\v{c}nika}, keyword = {E-profesionalizam, online reputacija, dru\v{s}tvene mre\v{z}e}, publisher = {Centar za palijativnu medicinu, medicinsku etiku i komunikacijske vje\v{s}tine Medicinskog fakulteta Sveucili\v{s}ta u Zagrebu - CEPAMET}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sedak, Kristijan and Majer, Marjeta and Vuku\v{s}i\'{c} Rukavina, Tea}, year = {2022}, pages = {95-96}, keywords = {E-professionalism, online reputation, social networks}, title = {E-professionalism of healthcare professionals - how patients monitor the online reputation of doctors}, keyword = {E-professionalism, online reputation, social networks}, publisher = {Centar za palijativnu medicinu, medicinsku etiku i komunikacijske vje\v{s}tine Medicinskog fakulteta Sveucili\v{s}ta u Zagrebu - CEPAMET}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font