Pregled bibliografske jedinice broj: 1229557
Analiza stavova ispitanika o e-prodaji „brze mode“
Analiza stavova ispitanika o e-prodaji „brze mode“, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1229557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza stavova ispitanika o e-prodaji „brze mode“
(Analysis of respondents' views on "fast fashion" e-
sales)
Autori
Turković, Danaijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
08.04
Godina
2021
Stranica
96
Mentor
Plećaš, Mihael
Ključne riječi
''brza moda'', modna industrija, e-prodaja, zagađenje, moda
("fast fashion", fashion industry, e-sales, pollution, fashion)
Sažetak
U današnje vrijeme moda je posvuda oko nas. Različiti modni stilovi izražavaju se na tisuće načina. Razni materijali koriste se za izradu tako zvanih trendovskih komada odjeće. ''Bombardiranjem'' i svakodnevnim nadmetanjem modnih trendova sve više mladih ljudi teži ka ''savršenstvu'' koje nam je nametnula tekstilna industrija. Tekstilna industrija poznata je kao jedna od najvećih industrija zagađivača okoliša. Njen utjecaj na okoliš nije u malim količinama i nije zanemariv. Svakodnevno povećavanje proizvodnje tekstila izravno utječe na ljudsko zdravlje i povećava mogućnost oboljenja od karcinoma u Azijskim zemljama. No internetska prodaja zaokupila je cijeli svijet. Danas lako dostupna svima, po pristupačnim cijenama gotovo možete naručiti komad odjeće sa drugog kraja svijeta iz vlastite ''fotelje''. Lako dostupna i sigurna kupovina ulijeva povjerenje mladih te način na koji je komad odjeće promoviran. Svakodnevno dolazi do novih modnih trendova koje svi žele imati i isprobati. Društvene mreže poput Instagrama mladim djevojkama nameću kako bi trebale izgledati ''savršene'' djevojke. Samim time dolazi do povećanja internetske kupovine. Vrlo je lako naručiti majicu ili traperice bez velikog razmišljanja što će proizvodnja tog tekstila ostaviti na okoliš. Gotovo jednom tjedno u ''fashion'' dućanima dolazi do promjene asortimana, kao npr. Zara koja svakog četvrtka obnavlja svoj asortiman. „Brza moda“ se upravo temelji na krakom vremenu skladištenja te dobroj promociji i temelji se na pristupačnim cijenama. Vrlo je lako doći do određenog komada odjeće, jer internetske stranice nude gotovo sve što možete zamisliti. U vrlo kratkom roku naručeni komad odjeće dolazi na Vaš kućni prag. Zaluđenost modnim trendovima zaslijepila je ''stare dobre'' dućane rabljenom odjećom i recikliranjem stare odjeće. Često kupujemo i nagomilavamo bespotrebnu odjeću jer je baš taj dan bilo veliko sezonsko sniženje. Cilj ovog rada je potaknuti ljude na svjesnost o kupovini, jer moda ionako ne predstavlja modne trendove već Vaš osobni vlastiti stil koji Vas čini posebnima. U ovome radu proslijeđen je anketni upitnik putem kojega su potencijalni ispitanici odgovarali na pitanja o e-prodaji „brze mode“. Dobiveni rezultati interpretirani su u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija