Pregled bibliografske jedinice broj: 1229552
Analiza stavova potrošača o sigurnosti kupnje putem internetskih trgovina
Analiza stavova potrošača o sigurnosti kupnje putem internetskih trgovina, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1229552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza stavova potrošača o sigurnosti kupnje putem
internetskih trgovina
(Analysis of consumer attitudes about the safety of
purchases via online stores)
Autori
Franceković, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
23.03
Godina
2021
Stranica
88
Mentor
Plećaš, Mihael
Ključne riječi
Internetska trgovina, potrošač, ponašanje potrošača, nepovjerenje kupaca, sigurnost, načini plaćanja, prava potrošača
(Online shopping, consumer, consumer behavior, customer mistrust, security, payment methods, consumer rights)
Sažetak
Živimo u digitalnom dobu u kojem smo svjedoci sve većeg utjecaja informacijskih tehnologija. One sa sobom donose promjene u svim aspektima života, a samim time imaju značajan utjecaj na poslovanje kompanija i ponašanje potrošača. Internet je iz temelja promijenio naše navike, način komuniciranja, informiranja, način kupovine te postao sastavni dio naših života. Kupovanje putem interneta danas je gotovo najbrži i najjeftiniji način kupovine proizvoda i usluga, a to su prepoznala i poduzeća u Republici Hrvatskoj koja sve više ulažu u funkcionalnost i efikasnost internetskih trgovina. Svaka veća tvrtka svoje proizvode i usluge nudi putem internetskih trgovina, ali polagano bilježe rast i manja poduzeća i start-up tvrtke koje su fokusirane isključivo na prodaju putem internetskih trgovina. Ovo su glavni razlozi zašto je predmet ovog rada kupnja putem internetskih trgovina. Digitalno doba čini je sve značajnijom komponentom trgovine te zbog toga zahtijeva novi menadžerski pristup i nove strategije. Iznimno brz razvoj digitalne i telekomunikacijske tehnologije izravno se reflektira na svakodnevan život ljudi, ali i na njihovo ponašanje i stavove glede internetskih trgovina. Postoji mnoštvo čimbenika koji utječu na ponašanje potrošača te na procese donošenja odluke o kupovini. Cilj proučavanja ponašanja potrošača je razumijevanje i predviđanje tog ponašanja kako bi tvrtke odabrale prave strategije, privukle nove ali i zadržale svoje postojeće klijente. Osim što se potrošačima prilikom kupnje putem internetskih trgovina nudi velika količina informacija, nude im se i različiti oblici plaćanja. Vrlo je važno da su upoznati s načinima plaćanja putem interneta, ali i poznavanjem sigurnosti pri obavljanju financijskih transakcija i njihovih prava. Iako internetske trgovine nude mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne prodavaonice glavna prepreka je nepovjerenje kupaca prema internetskim trgovinama. Kupci su zabrinuti na koji način se koriste njihovi osobni podaci, te je po mišljenju mnogih prisutan rizik od izlaganja prijevari na internetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija