Pregled bibliografske jedinice broj: 1229307
Komparativna analiza provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj
Komparativna analiza provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 4 (2020), 4; 75-90 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1229307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza provedbe seksualnog odgoja u
Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici
Hrvatskoj
(Comparative analysis of the implementation of
sexual education in
The Republic of Sweden, the Republic of Ireland
and the Republic of Croatia)
Autori
Nadarević, Nensi ; Tomac, Lucija
Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 4
(2020), 4;
75-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
seksualni odgoj, zdravstveni odgoj, seksualni odgoj u Europi, kurikulum seksualnog odgoja, hrvatski odgojno-obrazovni sustav
(sexual education, health education, sexual education in Europe, curriculum of sexual education, Croatian educational system)
Sažetak
Ovaj se rad bavi komparativnom analizom provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj. U Zapadnoj se Europi uvođenje seksualnog odgoja u škole podudaralo s razvojem i primjenom suvremenih metoda kontracepcije te ozakonjivanjem pobačaja u većini zemalja. Kao pionir u promicanju institucionalnog seksualnog odgoja istaknula se Republika Švedska koja je 1955. godine uvela seksualni odgoj kao obvezni predmet u školske kurikulume. Institucionalizacija spolnog odgoja nastavila se u posljednjem desetljeću 20. stoljeća i prvom desetljeću 21. stoljeća. Spolni odgoj počinje uvoditi i Republika Irska, dok se na području Balkana (specifično Republike Hrvatske) spolni odgoj pokušavao uvesti od 2012. godine. S obzirom na društvenu i političku pozadinu svake analizirane zemlje, ciljevi i načini prenošenja znanja o spolnosti uvelike se razlikuju. Republika Švedska posjeduje sadržaje integrirane u obvezne predmete, a Republika Irska promiče poseban koncept u sklopu kojega učenici obrađuju teme povezane sa spolnošću. U Republici Hrvatskoj pokušao se realizirati koncept u kojem se dio tema obrađuje unutar obveznih predmeta, dok se većina tema obrađuje kao dodatan sadržaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)