Pregled bibliografske jedinice broj: 1229220
Odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti prema sebi kod učenika
Odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti prema sebi kod učenika // 5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 15-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1229220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti
prema sebi kod učenika
(The relationship between academic buoyancy and self-
compassion in students)
Autori
Mihić, Josipa ; Gačal, Hana ; Roviš, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
/ Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022, 15-15
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suosjećajnosti prema sebi, otpornost, akademski stres, adolescenti, školsko okruženje
(self-compassion ; academic buoyancy ; adolescents ; school environment)
Sažetak
Školsko okruženje uslijed kontinuiranih zahtjeva može biti značajan izvor stresa za mlade. Otpornost na akademski stres predstavlja sposobnost učenika da se uspješno nosi s uobičajenim akademskim izazovima i teškoćama poput izloženosti ispitnim situacijama, školskog neuspjeha i zahtjevnijih školskih zadataka (Martin i Marsh, 2008). Ona odražava pozitivan, konstruktivan i prilagodljiv odgovor na navedene izazove i prepreke u svakodnevnom životu učenika (Putwain i sur., 2012). Tijekom posljednjih desetak godina u svijetu se intenzivno istražuje konstrukt suosjećajnosti prema sebi. Studije provedene s adolescentima pokazuju kako je suosjećajnost prema sebi pozitivno povezana s mentalnim zdravljem, otpornošću, emocionalnom dobrobiti te zadovoljstvom životom te negativno povezana sa simptomima stresa, anksioznosti, depresivnosti i drugih internaliziranih problema adolescenata (Bluth i sur., 2016, 2017 ; Marsh, Chan i MacBeth, 2018). Suosjećajnosti prema sebi podrazumijeva podržavajući i brižan odnos prema sebi u emocionalno zahtjevnim situacijama te zauzimanje nekritizirajućeg stava prema tom iskustvu, svojim mislima i osjećajima (Neff, 2011). Cilj ovog istraživanja bio je istražiti odnos otpornosti na akademski stres i suosjećajnosti prema sebi kod srednjoškolaca, učenika prvih razreda. Istraživanje je provedeno u online uvjetima putem platforme SurveyMonkey tijekom proljeća 2022. godine na uzorku od 1797 učenika (52.25% učenica) iz hrvatskih srednjih škola prosječne dobi od 15.07 godina (SD = 0.34). Suosjećajnost prema sebi procijenjena je Skalom suosjećajnosti prema sebi za mlade (Neff i sur., 2021), dok je otpornost na akademski stres procijenjena Skalom otpornosti na akademski stres (Martin i Marsh, 2008). Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako je suosjećajnost prema sebi značajan prediktor otpornosti na akademski stres kod učenika te zajedno sa spolom učenika objašnjava 37% varijabiliteta u otpornosti među učenicima. U izlaganju će biti istaknut potencijal intervencija usmjerenih na razvoj suosjećajnosti prema sebi kod učenika u osnaživanju otpornosti adolescenata na akademski stres kao i u promociji njihove psihološke dobrobiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP - 2020 - 02 - 2852 - Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (P.R.O.T.E.C.T. UIP – 2020 – 02 – 2852) (Novak, Miranda, HRZZ - Hrvatska zaklada za znanost) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Medicinski fakultet, Zagreb