Pregled bibliografske jedinice broj: 1229215
Uloga spola, otpornosti na akademski stres i percipirane školske klime u objašnjenju mentalne dobrobiti učenika
Uloga spola, otpornosti na akademski stres i percipirane školske klime u objašnjenju mentalne dobrobiti učenika // 5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 13-13 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1229215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga spola, otpornosti na akademski stres i
percipirane školske klime u objašnjenju mentalne
dobrobiti učenika
(The role of gender, resistance to academic stress
and perceived school climate in explaining
students' mental well-being)
Autori
Gačal, Hana ; Novak, Miranda ; Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
/ Odak, Iva ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Doolan, Karin ; Gregurević, Margareta ; Husremović, Dženana ; Jokić, Boris ; Pikić Jugović, Ivana ; Jurdana-Šepić, Rajka ; Juriševič, Mojca ; Labak, Irena ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; … ; Vranješević, Jelena - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022, 13-13
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
otpornost na akademski stres ; školska klima ; mentalna dobrobit
(academic buoyancy ; school climate ; mental well-being)
Sažetak
Adolescenti su posebno važna populacija u kontekstu očuvanja mentalne dobrobiti, budući da su za razdoblje adolescencije uobičajene brojne promjene koje su, pogotovo u kombinaciji s pojačanim akademskim pritiscima, prijetnja dobrobiti adolescenata. Školski kontekst izrazito je važan u periodu adolescencije s obzirom da adolescenti u školi provedu značajan dio vremena tijekom dana te bi individualne i okolinske odrednice školskog okruženja mogle biti povezane s mentalnom dobrobiti adolescenata. Cilj je ovog istraživanja provedenog u okviru znanstvenog projekta “Testiranje 5C modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (UIP - 2020 - 02 - 2852)” koji financira Hrvatska zaklada za znanost bio ispitati predviđaju li spol, otpornost na akademski stres i percepcija školske klime mentalnu dobrobit srednjoškolskih učenika. U istraživanje je sudjelovalo ukupno 3170 učenika prvih razreda srednjih škola u većim gradovima u Republici Hrvatskoj (55.02% učenica) prosječne dobi od 15.10 (SD=.38) provedeno u online uvjetima putem platforme SurveyMonkey, Pritom je razina otpornosti na akademski stres izmjerana Skalom otpornosti na akademski stres (Martin i Marsh, 2008), percepcija škoske klime Hrvatskim upitnikom školske klime (Velki i sur., 2011), a mentalna dobrobit Warwick-Edinburgh upitnikom mentalne dobrobiti (Tennant i sur., 2007). Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da model koji uključuje spol učenika, otpornost na akademski stres i percepciju školske klime objašnjava 41% varijance mentalne dobrobiti. Pritom višu razinu dobrobiti imaju mladići, oni adolescenti koji imaju višu razinu otpornosti na akademski stres i oni koji imaju pozitivniju percepciju školske klime. Dobiveni nalazi sugeriraju zaštitne učinke otpornosti na akademski stres i pozitivne školske klime na mentalnu dobrobit adolescenata i kao takvi imaju značajne implikacije za promociju mentalnog zdravlja učenika. U odnosu na utvrđene rezultate biti će predstavljene preporuke za osnaživanje navedenih čimbenika u školskom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP - 2020 - 02 - 2852 - Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (P.R.O.T.E.C.T. UIP – 2020 – 02 – 2852) (Novak, Miranda, HRZZ - Hrvatska zaklada za znanost) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Medicinski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Gabrijela Vrdoljak
(autor)
Darko Roviš
(autor)
Hana Gačal
(autor)
Lucija Šutić
(autor)
Miranda Novak
(autor)