Pregled bibliografske jedinice broj: 1229186
Školski uspjeh djece u postratnim područjima Hrvatske – Specifična uloga roditeljskih traumatskih iskustava
Školski uspjeh djece u postratnim područjima Hrvatske – Specifična uloga roditeljskih traumatskih iskustava // Knjiga sažetaka 5. Dani obrazovnih znanosti - Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 78-78 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1229186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski uspjeh djece u postratnim područjima
Hrvatske – Specifična uloga roditeljskih
traumatskih iskustava
(Academic success of children in post-war areas of
Croatia - The specific role of parents' traumatic
experiences)
Autori
Kožljan, Petra ; Sušac, Nika ; Ajduković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 5. Dani obrazovnih znanosti - Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
/ - , 2022, 78-78
Skup
5. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.-20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
trauma, međugeneracijski prijenos, školski uspjeh, adolescenti
(trauma, intergenerational transmission, academic success, adolescents)
Sažetak
U postratnim zajednicama većina odraslog stanovništva bila je izložena ratnim zbivanjima - izravnim sudjelovanjem u okviru vojnih aktivnosti ili kao civili, te je velika vjerojatnost kako su tijekom tog perioda doživjeli barem jedan traumatski događaj. U značajnoj mjeri istraženi su međugeneracijski efekti psihološke traume roditelja na njihovu djecu, no ne i u kontekstu obrazovnih postignuća. Jedina istraživanja na tu temu provedena su u Švedskoj (Berg i sur., 2019 ; Berg i sur., 2022) sa djecom ratnih izbjeglica čiji zaključci govore u prilog negativnih posljedica roditeljskog PTSP-a na obrazovna postignuća njihove djece. Ovim istraživanjem pružit ćemo nove spoznaje u svrhu premošćivanja postojećeg jaza u literaturi nalazima iz specifičnog konteksta hrvatske postratne zajednice. Cilj istraživanja je utvrditi povezanost roditeljskih traumatskih iskustava i školskog uspjeha njihove djece te specifične uloge suočavanja sa stresom i socijalne podrške u tom procesu. Ciljanu populaciju čine učenici 1. razreda srednjih škola (N=200) i njihovi roditelji - parovi očeva i majki (N=400) iz ratom pogođenih područja Brodsko-posavske, Karlovačke i Sisačko-moslavačke županije. Podaci su prikupljeni u okviru projekta „Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje adolescenata“ Hrvatske zaklade za znanost (IP-2020-02-5967), obrada podataka je u tijeku. Na skupu će biti prikazani dobiveni rezultati te dane praktične implikacije i smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2020-02-5967 - Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje adolescenata (INTRAD) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb