Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1228133

„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa


Čekolj, Nadja; Brajdić Vuković, Marija; Ćulum Ilić, Bojana
„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 64-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1228133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa
("It was nice to break up the monotony of school with volunteering club activities" - the benefits of school volunteering programmes during the pandemic and earthquake)

Autori
Čekolj, Nadja ; Brajdić Vuković, Marija ; Ćulum Ilić, Bojana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / - , 2022, 64-64

Skup
5. Dani obrazovnih znanosti Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19-20.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
školski volonterski program, srednja škola, kvalitativna analiza slučaja, fokus grupa
(school volunteering programmes, secondary school, qualitative case study, focus group)

Sažetak
Školski volonterski programi (ŠVP) su, u nacionalnom kontekstu, prepoznati kao pedagoški fenomen koji omogućuje nužne inovativne iskorake u formalnom obrazovnom sustavu, a istraživanja koja tematiziraju doprinos ŠVPa na institucionalno i izvaninstitucionalno okruženje govore u prilog ostvarivanja snažnijih veza između učenika, odgojno-obrazovnih ustanova i zajednice. U zajednici u kojoj mladi volontiraju povećava se društveni kapital, kao i kvaliteta života svih uključenih (Šimunković i sur., 2011). Cilj ovog rada je prikazati preliminarne rezultate tematske analize fokus grupa s učenicima volonterima. Provedena je kvalitativna analiza slučajeva (6), a jedan od ciljeva istraživanja je opisati i razumjeti iskustva učenika volontera u ŠVPima u srednjim školama u Hrvatskoj. ŠVPi, odnosno slučajevi birani su prema unaprijed određenim kriterijima, a jedan od njih je bio integriranost ŠVPa u školski kurikulum budući da se ono smatra jednim od ključnih faktora za njihovo uspješno funkcioniranje (Harris, 2013). U fokus grupama sudjelovalo je ukupno 38 učenika koji su bili aktivni volonteri za vrijeme pandemije i potresa. Tematska analiza rezultata istraživanja govori nam da su ŠVPi pokazali otpornost i opstali unatoč epidemiološkim mjerama. ŠVPi su se prilagodili na način da su volonterske aktivnosti usmjerili na potrebe škole i učenika: poticanje solidarnosti među učenicima, provođenje raznih radionica i edukacija te organizacija humanitarnih akcija. Tema koja se dodatno nametnula je i aktivan angažman učenika u volonterskim akcijama izvan škole, odnosno izvan okvira organizacije ŠVPa s ciljem povezivanja i održavanja kontakta sa zajednicom. Zaključno, ističe se dobrobit ŠVPa u kontekstu osnaživanja pozitivnih odnosa među učenicima i odnosa učenika s nastavnicima. Susrete s kolegama volonterima u okviru ŠVPa, učenici opisuju kao jedinu svijetlu točku za vrijeme pandemije, a razlog tome je kontinuirana međusobna podrška i kontakt.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

wwwadmin.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čekolj, Nadja; Brajdić Vuković, Marija; Ćulum Ilić, Bojana
„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 64-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Čekolj, N., Brajdić Vuković, M. & Ćulum Ilić, B. (2022) „Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa. U: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?.
@article{article, author = {\v{C}ekolj, Nadja and Brajdi\'{c} Vukovi\'{c}, Marija and \'{C}ulum Ili\'{c}, Bojana}, year = {2022}, pages = {64-64}, keywords = {\v{s}kolski volonterski program, srednja \v{s}kola, kvalitativna analiza slu\v{c}aja, fokus grupa}, title = {„Bilo je lijepo tu monotoniju \v{s}kole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti \v{s}kolskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa}, keyword = {\v{s}kolski volonterski program, srednja \v{s}kola, kvalitativna analiza slu\v{c}aja, fokus grupa}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}ekolj, Nadja and Brajdi\'{c} Vukovi\'{c}, Marija and \'{C}ulum Ili\'{c}, Bojana}, year = {2022}, pages = {64-64}, keywords = {school volunteering programmes, secondary school, qualitative case study, focus group}, title = {"It was nice to break up the monotony of school with volunteering club activities" - the benefits of school volunteering programmes during the pandemic and earthquake}, keyword = {school volunteering programmes, secondary school, qualitative case study, focus group}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font