Pregled bibliografske jedinice broj: 1228133
„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa
„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti školskih volonterskih programa za vrijeme pandemije i potresa // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 64-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Bilo je lijepo tu monotoniju škole razbiti
aktivnostima volonterskog kluba“ – dobrobiti
školskih volonterskih programa za vrijeme
pandemije i potresa
("It was nice to break up the monotony of school
with volunteering club activities" - the benefits
of school volunteering programmes during the
pandemic and earthquake)
Autori
Čekolj, Nadja ; Brajdić Vuković, Marija ; Ćulum Ilić, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
/ - , 2022, 64-64
Skup
5. Dani obrazovnih znanosti Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19-20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
školski volonterski program, srednja škola, kvalitativna analiza slučaja, fokus grupa
(school volunteering programmes, secondary school, qualitative case study, focus group)
Sažetak
Školski volonterski programi (ŠVP) su, u nacionalnom kontekstu, prepoznati kao pedagoški fenomen koji omogućuje nužne inovativne iskorake u formalnom obrazovnom sustavu, a istraživanja koja tematiziraju doprinos ŠVPa na institucionalno i izvaninstitucionalno okruženje govore u prilog ostvarivanja snažnijih veza između učenika, odgojno-obrazovnih ustanova i zajednice. U zajednici u kojoj mladi volontiraju povećava se društveni kapital, kao i kvaliteta života svih uključenih (Šimunković i sur., 2011). Cilj ovog rada je prikazati preliminarne rezultate tematske analize fokus grupa s učenicima volonterima. Provedena je kvalitativna analiza slučajeva (6), a jedan od ciljeva istraživanja je opisati i razumjeti iskustva učenika volontera u ŠVPima u srednjim školama u Hrvatskoj. ŠVPi, odnosno slučajevi birani su prema unaprijed određenim kriterijima, a jedan od njih je bio integriranost ŠVPa u školski kurikulum budući da se ono smatra jednim od ključnih faktora za njihovo uspješno funkcioniranje (Harris, 2013). U fokus grupama sudjelovalo je ukupno 38 učenika koji su bili aktivni volonteri za vrijeme pandemije i potresa. Tematska analiza rezultata istraživanja govori nam da su ŠVPi pokazali otpornost i opstali unatoč epidemiološkim mjerama. ŠVPi su se prilagodili na način da su volonterske aktivnosti usmjerili na potrebe škole i učenika: poticanje solidarnosti među učenicima, provođenje raznih radionica i edukacija te organizacija humanitarnih akcija. Tema koja se dodatno nametnula je i aktivan angažman učenika u volonterskim akcijama izvan škole, odnosno izvan okvira organizacije ŠVPa s ciljem povezivanja i održavanja kontakta sa zajednicom. Zaključno, ističe se dobrobit ŠVPa u kontekstu osnaživanja pozitivnih odnosa među učenicima i odnosa učenika s nastavnicima. Susrete s kolegama volonterima u okviru ŠVPa, učenici opisuju kao jedinu svijetlu točku za vrijeme pandemije, a razlog tome je kontinuirana međusobna podrška i kontakt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka