Pregled bibliografske jedinice broj: 1226914
Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja
Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1226914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog
učenja
(Predictors of teacher encouragement of self-
regulated learning)
Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
5. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
poticanje samoreguliranog učenja, obilježja nastavnika, prediktori
(encouraging self-regulated learning, teacher characteristics, predictors)
Sažetak
Samoregulirano učenje (SRU) je pod snažnim utjecajem razredne prakse, odnosno učitelje se smatra važnim izvorom od kojeg učenici mogu učiti kako učiti i kako kreirati okruženje za učenje koje će poticati samoregulaciju u učenju. Nastavnici smatraju da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, osjećaju se nesigurno po pitanju kako to napraviti i u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Autori razlikuju tri razine čimbenika koji mogu utjecati na implementaciju SRU: razina nastavnika, razina razreda i razina škole. Istraživanja pokazuju da su za implementaciju SRU u razredu važne karakteristike nastavnika kao što su: spol, dob, nastavnički staž, faza profesionalnog razvoja, nastavnička uvjerenja, osobine ličnosti, predanost poslu, doživljaj stresa na poslu itd. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati prediktore nastavničkog poticanja SRU. Istraživanje je provedeno na uzorku od 251 nastavnika osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Primijenjen je upitnik kojim su se mjerile sociodemografske varijable (spol, dob, vrsta škole, područje i status predmeta), nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju, nastavničke osobine ličnosti, nastavnička samoefikasnost, nastavnička predanost, kvaliteta nastavničke interakcije i poticanje samoreguliranog učenja. Rezultati su pokazali da su nastavnička uvjerenja i pristup poučavanju najsnažniji prediktori poticanja SRU, zatim skupina varijabli koje se odnose na vrstu škole, područje i status predmeta, pa spol i dob nastavnika, nastavničke osobine ličnosti, te nastavnička samoefikasnost i nastavnička predanost, a najslabiji doprinos su pokazale varijable kvalitete nastavničke interakcije. Značajni prediktori i postotak objašnjene varijance (32% - 58%) varirali su ovisno o području poticanja SRU. Nastavnici s konstruktivističkim uvjerenjima, pristupom ovladavanju, nastavnici osnovnih škola, koji predaju predmete iz društvenog i humanističkog područja i izborne predmete, nastavnice, stariji nastavnici, nastavnici sa izraženijom ugodnošću, samoefikasnošću, predanošću učenicima i nastavnici koji više pomažu učenicima u većoj mjeri potiču SRU.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP.01.2021.18 - Uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja (UNPSRU) (Šimić Šašić, Slavica, VLASTITA-SREDSTVA - IP.01.2021) ( CroRIS)
undefined
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Slavica Šimić Šašić
(autor)
Maja Cindrić
(autor)
Mira Klarin
(autor)
Anela Nikčević-Milković
(autor)