Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226914

Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja


Šimić Šašić, Slavica; Nikčević-Milković, Anela; Klarin, Mira; Cindrić, Maja
Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1226914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja
(Predictors of teacher encouragement of self- regulated learning)

Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
5. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
poticanje samoreguliranog učenja, obilježja nastavnika, prediktori
(encouraging self-regulated learning, teacher characteristics, predictors)

Sažetak
Samoregulirano učenje (SRU) je pod snažnim utjecajem razredne prakse, odnosno učitelje se smatra važnim izvorom od kojeg učenici mogu učiti kako učiti i kako kreirati okruženje za učenje koje će poticati samoregulaciju u učenju. Nastavnici smatraju da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, osjećaju se nesigurno po pitanju kako to napraviti i u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Autori razlikuju tri razine čimbenika koji mogu utjecati na implementaciju SRU: razina nastavnika, razina razreda i razina škole. Istraživanja pokazuju da su za implementaciju SRU u razredu važne karakteristike nastavnika kao što su: spol, dob, nastavnički staž, faza profesionalnog razvoja, nastavnička uvjerenja, osobine ličnosti, predanost poslu, doživljaj stresa na poslu itd. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati prediktore nastavničkog poticanja SRU. Istraživanje je provedeno na uzorku od 251 nastavnika osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Primijenjen je upitnik kojim su se mjerile sociodemografske varijable (spol, dob, vrsta škole, područje i status predmeta), nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju, nastavničke osobine ličnosti, nastavnička samoefikasnost, nastavnička predanost, kvaliteta nastavničke interakcije i poticanje samoreguliranog učenja. Rezultati su pokazali da su nastavnička uvjerenja i pristup poučavanju najsnažniji prediktori poticanja SRU, zatim skupina varijabli koje se odnose na vrstu škole, područje i status predmeta, pa spol i dob nastavnika, nastavničke osobine ličnosti, te nastavnička samoefikasnost i nastavnička predanost, a najslabiji doprinos su pokazale varijable kvalitete nastavničke interakcije. Značajni prediktori i postotak objašnjene varijance (32% - 58%) varirali su ovisno o području poticanja SRU. Nastavnici s konstruktivističkim uvjerenjima, pristupom ovladavanju, nastavnici osnovnih škola, koji predaju predmete iz društvenog i humanističkog područja i izborne predmete, nastavnice, stariji nastavnici, nastavnici sa izraženijom ugodnošću, samoefikasnošću, predanošću učenicima i nastavnici koji više pomažu učenicima u većoj mjeri potiču SRU.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP.01.2021.18 - Uloga nastavnika u poticanju samoreguliranog učenja (UNPSRU) (Šimić Šašić, Slavica, VLASTITA-SREDSTVA - IP.01.2021) ( CroRIS)
undefined

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica; Nikčević-Milković, Anela; Klarin, Mira; Cindrić, Maja
Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Šimić Šašić, S., Nikčević-Milković, A., Klarin, M. & Cindrić, M. (2022) Prediktori nastavničkog poticanja samoreguliranog učenja. U: 5. Dani obrazovnih znanosti.
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica and Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Klarin, Mira and Cindri\'{c}, Maja}, year = {2022}, pages = {1-1}, keywords = {poticanje samoreguliranog u\v{c}enja, obilje\v{z}ja nastavnika, prediktori}, title = {Prediktori nastavni\v{c}kog poticanja samoreguliranog u\v{c}enja}, keyword = {poticanje samoreguliranog u\v{c}enja, obilje\v{z}ja nastavnika, prediktori}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica and Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Klarin, Mira and Cindri\'{c}, Maja}, year = {2022}, pages = {1-1}, keywords = {encouraging self-regulated learning, teacher characteristics, predictors}, title = {Predictors of teacher encouragement of self- regulated learning}, keyword = {encouraging self-regulated learning, teacher characteristics, predictors}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font