Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226789

Matematički pojmovi u razrednoj nastavi


Dedić, Žana
Matematički pojmovi u razrednoj nastavi, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1226789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Matematički pojmovi u razrednoj nastavi
(Mathematical concepts in primary school)

Autori
Dedić, Žana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.07

Godina
2022

Stranica
41

Mentor
Perkov, Tin

Ključne riječi
matematički pojam ; metodika nastave matematike ; kurikulum ; matematički udžbenici
(mathematical concept ; mathematics education ; curriculum ; mathematics textbook)

Sažetak
Svaki pojam ima svoj opseg i sadržaj. Sadržaj pojma određuje se definicijom, a opseg pojma metodom divizije. U matematici se pojmovi najčešće formiraju uz pomoć definicije, što nije primjereno za razrednu nastavu. Formiranje pojma složen je proces kojim se do apstraktnih pojmova dolazi promatranjem konkretnih objekata, a obuhvaća znanstvene metode analize, sinteze, apstrakcije i generalizacije. Cilj ovoga rada bio je analizirati na koji se način u školskim udžbenicima formiraju pojmovi te poštuju li udžbenici Kurikulum za nastavni predmet Matematika, temeljni dokument za izvođenje nastave Matematike u školi. Osim s kurikulumom, udžbenici su u radu uspoređivani s preporukama stručno-znanstvene metodičke literature. Formiranje pojmova analiziralo se na primjerima formiranja pojma o prirodnim brojevima do deset, formiranja pojmova množenja i dijeljenja te na primjeru formiranja pojma trokuta. Izvršenom analizom utvrđeno je da udžbenici slijede postupke koje predlaže metodička literatura kao i da se poštuju zahtjevi kurikuluma. Udžbenici uvelike služe učiteljima kao pomoć prilikom planiranja i izvođenja nastave, ali ipak su učitelji ti koji su ključan faktor u nastavnom procesu i daju učenicima ono što udžbenici ne mogu ponuditi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Tin Perkov (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dedić, Žana
Matematički pojmovi u razrednoj nastavi, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Dedić, Ž. (2022) 'Matematički pojmovi u razrednoj nastavi', diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dedi\'{c}, \v{Z}ana}, year = {2022}, pages = {41}, keywords = {matemati\v{c}ki pojam, metodika nastave matematike, kurikulum, matemati\v{c}ki ud\v{z}benici}, title = {Matemati\v{c}ki pojmovi u razrednoj nastavi}, keyword = {matemati\v{c}ki pojam, metodika nastave matematike, kurikulum, matemati\v{c}ki ud\v{z}benici}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dedi\'{c}, \v{Z}ana}, year = {2022}, pages = {41}, keywords = {mathematical concept, mathematics education, curriculum, mathematics textbook}, title = {Mathematical concepts in primary school}, keyword = {mathematical concept, mathematics education, curriculum, mathematics textbook}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font