Pregled bibliografske jedinice broj: 1226789
Matematički pojmovi u razrednoj nastavi
Matematički pojmovi u razrednoj nastavi, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1226789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematički pojmovi u razrednoj nastavi
(Mathematical concepts in primary school)
Autori
Dedić, Žana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2022
Stranica
41
Mentor
Perkov, Tin
Ključne riječi
matematički pojam ; metodika nastave matematike ; kurikulum ; matematički udžbenici
(mathematical concept ; mathematics education ; curriculum ; mathematics textbook)
Sažetak
Svaki pojam ima svoj opseg i sadržaj. Sadržaj pojma određuje se definicijom, a opseg pojma metodom divizije. U matematici se pojmovi najčešće formiraju uz pomoć definicije, što nije primjereno za razrednu nastavu. Formiranje pojma složen je proces kojim se do apstraktnih pojmova dolazi promatranjem konkretnih objekata, a obuhvaća znanstvene metode analize, sinteze, apstrakcije i generalizacije. Cilj ovoga rada bio je analizirati na koji se način u školskim udžbenicima formiraju pojmovi te poštuju li udžbenici Kurikulum za nastavni predmet Matematika, temeljni dokument za izvođenje nastave Matematike u školi. Osim s kurikulumom, udžbenici su u radu uspoređivani s preporukama stručno-znanstvene metodičke literature. Formiranje pojmova analiziralo se na primjerima formiranja pojma o prirodnim brojevima do deset, formiranja pojmova množenja i dijeljenja te na primjeru formiranja pojma trokuta. Izvršenom analizom utvrđeno je da udžbenici slijede postupke koje predlaže metodička literatura kao i da se poštuju zahtjevi kurikuluma. Udžbenici uvelike služe učiteljima kao pomoć prilikom planiranja i izvođenja nastave, ali ipak su učitelji ti koji su ključan faktor u nastavnom procesu i daju učenicima ono što udžbenici ne mogu ponuditi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Tin Perkov
(mentor)