Pregled bibliografske jedinice broj: 1226775
Logičko mišljenje u početnoj nastavi matematike
Logičko mišljenje u početnoj nastavi matematike, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1226775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Logičko mišljenje u početnoj nastavi matematike
(Logical thinking in early mathematics education)
Autori
Bušković, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2022
Stranica
36
Mentor
Perkov, Tin
Ključne riječi
logičko mišljenje ; metodika nastave matematike ; kurikulum ; matematički udžbenici
(logical thinking ; research in mathematics education ; curriculum ; mathematics textbooks)
Sažetak
Kurikulum za nastavni predmet Matematike donesen 2019. godine temeljni je dokument za izvođenje nastave Matematike u osnovnim i srednjim školama. Za razvijanje matematičkih kompetencija bitne su domene i matematički procesi koji se neprestano isprepliću i nadopunjuju, a navedeni su u Kurikulumu. Matematički procesi uključuju proces Logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, koji je polazište za ovaj rad. Aspekti logičkog mišljenja (metode razvijanja mišljenja i istraživanja) koji se spominju u ovom procesu su generalizacija i specijalizacija, indukcija i dedukcija, analiza i sinteza, konkretizacija i apstrakcija te analogija. Cilj ovoga rada bio je analizirati u kojoj mjeri i na koji način se aspekti logičkog mišljenja koriste u udžbenicima za niže razrede osnovne škole. Analizom je utvrđeno da se svi spomenuti aspekti koriste u analiziranim udžbenicima, no na različite načine. Udžbenici bi trebali služiti samo kao pomoć, a učitelji su ti koji bi pri planiranju nastave trebali svakodnevno koristiti metode razvijanja mišljenja i istraživanja u svojoj nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Tin Perkov
(mentor)