Pregled bibliografske jedinice broj: 1226718
Vizualni identitet ambalaže prehrambenih proizvoda
Vizualni identitet ambalaže prehrambenih proizvoda, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1226718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualni identitet ambalaže prehrambenih proizvoda
(Visual identity of food packaging)
Autori
Ristić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2022
Stranica
46
Mentor
Bratić, Diana
Ključne riječi
ambalaža, funkcija, dizajn, vizualni elementi, pozornost, isticanje
(packaging, function, design, visual elements, attention, highlighting)
Sažetak
U ovom radu obrađeni su vizualni elementi ambalaže prehrambenih proizvoda i njihov utjecaj na prodaju proizvoda odnosno na odluke potrošača o kupovini. Opisana je uloga ambalaže i njezine osnovne funkcionalne i estetske karakteristike. Ambalaža prehrambenih proizvoda mora zaštititi proizvod od vanjskih utjecaja, osigurati jednostavno rukovanje, transport i odlaganje, ali i promovirati proizvod i privući pozornost potrošača. Izgled i materijali od kojih se izrađuje podložni su stalnim promjenama i inovacijama da bi bili u skladu sa životnim navikama i potrebama suvremenog čovjeka. Potrošači sve više obraćaju pozornost na porijeklo i sastav proizvoda pa na ambalaži moraju biti jasno istaknute sve potrebne informacije o proizvodu. Užurbani tempo života, kao i promjene koje je donijela pandemija Corona virusa, povećali su on-line prodaju prehrambenih proizvoda. To zahtijeva prilagodbu ambalaže novim uvjetima reklamiranja i prodaje, ali i transporta prehrambenih proizvoda. Izrađuju se manja, individualna pakiranja koja su jednostavnija za transport i uporabu. U isto vrijeme ambalaža prehrambenih proizvoda se svojim dizajnom mora nametnuti potrošačima, istaknuti u moru sličnih proizvoda i osigurati novim brendovima i proizvodima uspješno pozicioniranje na tržištu, a već etabliranim brendovima osigurati vjernost potrošača. Dizajn mora biti upečatljiv, prepoznatljiv i podložan nadogradnji i promjenama. Ne smije se zanemariti ni vrlo važan aspekt zaštite okoliša pa se za izradu ambalaže sve više koriste ekološki prihvatljivi materijali. Uspješnom kombinacijom vizualnih elemenata utječe se na svijest potrošača, a istovremeno se poštuju njihovi zahtjevi i potrebe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija