Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226442

Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika


Rafolt, Leo
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 55 (2018), 18; 81-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1226442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika
(Forsythe x Ikeda: beyond the multiplication formula or on the algorithm of differences)

Autori
Rafolt, Leo

Izvornik
Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku (0547-2504) 55 (2018), 18; 81-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
instalacija, izvedba, participativnost, relacijska estetika
(installation, performance, participation, relational aesthetics)

Sažetak
Krajem 2017. u pariškoj La Villette zatvorena je zajednička izložba instalacija Williama Forsythea i Ryojija Ikede. Njihova zajednička izložba sastoji se od dviju instalacija, predočenih rizomskom matematičkom formulom William Forsythe x Ryoji Ikeda. Riječ je o multiplikaciji, kako unutar vlastitog umjetničkog projekta, svakog od umjetnika osobno, tako i unutar neke transcendentne zajedničkosti instalacijske sheme. Forsythe gledatelja suočuje s prostornom instalacijom, otvorenom koreografijom, naslova Nowhere and Everywhere at the Same Time Nº2. U njoj su posjetitelji, koji su istodobno autorov koreomaterijal, zarobljeni u mreži nekoliko stotina visaka, obješenih sa stropova galerije. U Ikedinu projektu test pattern [nº13] riječ je o unaprijed zadanoj strukturi crnih i bijelih polja na praznoj podlozi, po kojoj se posjetitelji kreću. Jedino aleatorno kretanje ovdje dolazi od posjetitelja, osobito onih koji pristaju postati koreografiranim objektom, koegzistentnim s instalacijom. Estetika koju autorski dvojac aktivira zasigurno je relacijska, i u smislu moguće koegzistencije i u smislu transpozicije vrijednosti s objekta instalacije na njegovu vlastitu subjektivnost. Instalacijski projekt Forsythe x Ikeda funkcionira kao jedna velika scenografija koja otvara problem simboličkih i praktičkih struktura koje su, u zadanom trenutku, pojedincu omogućile da u tu instalaciju/scenografiju uđe. Demokracija participacije, kohabitacija u jednom zajedništvu (inter)subjektivnosti, razmatra se tako na podlozi suvremenih teorija o relacijskoj estetici i izvedbenoj participativnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Leo Rafolt (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rafolt, Leo
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 55 (2018), 18; 81-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rafolt, L. (2018) Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika. Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 55 (18), 81-93.
@article{article, author = {Rafolt, Leo}, year = {2018}, pages = {81-93}, keywords = {instalacija, izvedba, participativnost, relacijska estetika}, journal = {Narodna umjetnost : hrvatski \v{c}asopis za etnologiju i folkloristiku}, volume = {55}, number = {18}, issn = {0547-2504}, title = {Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika}, keyword = {instalacija, izvedba, participativnost, relacijska estetika} }
@article{article, author = {Rafolt, Leo}, year = {2018}, pages = {81-93}, keywords = {installation, performance, participation, relational aesthetics}, journal = {Narodna umjetnost : hrvatski \v{c}asopis za etnologiju i folkloristiku}, volume = {55}, number = {18}, issn = {0547-2504}, title = {Forsythe x Ikeda: beyond the multiplication formula or on the algorithm of differences}, keyword = {installation, performance, participation, relational aesthetics} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font