Pregled bibliografske jedinice broj: 1226442
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 55 (2018), 18; 81-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1226442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili
o algoritmu razlika
(Forsythe x Ikeda: beyond the multiplication formula
or on the algorithm of differences)
Autori
Rafolt, Leo
Izvornik
Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku (0547-2504) 55
(2018), 18;
81-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
instalacija, izvedba, participativnost, relacijska estetika
(installation, performance, participation, relational aesthetics)
Sažetak
Krajem 2017. u pariškoj La Villette zatvorena je zajednička izložba instalacija Williama Forsythea i Ryojija Ikede. Njihova zajednička izložba sastoji se od dviju instalacija, predočenih rizomskom matematičkom formulom William Forsythe x Ryoji Ikeda. Riječ je o multiplikaciji, kako unutar vlastitog umjetničkog projekta, svakog od umjetnika osobno, tako i unutar neke transcendentne zajedničkosti instalacijske sheme. Forsythe gledatelja suočuje s prostornom instalacijom, otvorenom koreografijom, naslova Nowhere and Everywhere at the Same Time Nº2. U njoj su posjetitelji, koji su istodobno autorov koreomaterijal, zarobljeni u mreži nekoliko stotina visaka, obješenih sa stropova galerije. U Ikedinu projektu test pattern [nº13] riječ je o unaprijed zadanoj strukturi crnih i bijelih polja na praznoj podlozi, po kojoj se posjetitelji kreću. Jedino aleatorno kretanje ovdje dolazi od posjetitelja, osobito onih koji pristaju postati koreografiranim objektom, koegzistentnim s instalacijom. Estetika koju autorski dvojac aktivira zasigurno je relacijska, i u smislu moguće koegzistencije i u smislu transpozicije vrijednosti s objekta instalacije na njegovu vlastitu subjektivnost. Instalacijski projekt Forsythe x Ikeda funkcionira kao jedna velika scenografija koja otvara problem simboličkih i praktičkih struktura koje su, u zadanom trenutku, pojedincu omogućile da u tu instalaciju/scenografiju uđe. Demokracija participacije, kohabitacija u jednom zajedništvu (inter)subjektivnosti, razmatra se tako na podlozi suvremenih teorija o relacijskoj estetici i izvedbenoj participativnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski